Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varerprøver på tværs af EU-grænser?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er de danske/EU-regler for varerprøver som krydser EUs grænser generelt og særligt mht. faktura og moms mv.

Er en handelsrejsende f.eks. forpligtet til at slæbe rundt med fakturaer og anden dokumentation for samtlige af sine prøvekollektioner? Skal der betales moms og told mv.?

På forhånd tak!

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:26

Nu skal jeg endelig ikke gøre mig til ekspert på området. Men jeg mener ikke der skal betales moms og told hvis det er en vareprøve du bestiller hjem.

Min anbefaling er da bare at ringe til din lokale told og skat region. Det gør jeg hele tiden. Det kan godt være de er ved at være træt af mig men jeg betaler godt til det og de er altid klar med hjælp.

Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:49

Der er ik noget told indenfor Eu. Dvs. varerprover du har i Danmark er i fri cirkulation i Eu eller ogsaa kaldet T2 status. Dem kan du ta med dig overalt i EU. Saalænge det er alm. forbrugs varer. Det samme gælder moms, saa længe det ik overstiger et belob som jeg ik lige kan huske. Hvis du ska betale told & moms (indgaaende) er det typisk ved varens ýndforelse i 1 EU land. Dette gælder kun varer der kommer uden for EU ogsaa kaldet 3 lande. Disse kommer i status T1. Hvis du er en privat person ska du betale told og moms af fakturaens værdi. Hvis det er et par jeans fra USA eller Kina og leverandoren har opgivet 50 usd. ska du lægge 13.5% told samt Moms i DK 25% samt hjemtagelses omk. Dem betaler du til told & skat kasse 1 :)

Venligst

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:56
Min Partner "Nesse501" kan bare det lort... RESPEKT :-)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)