Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso - no cure no pay? Eller lign?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Sidder i en situation hvor der er blevet lavet Chargeback på en ordre gennem PBS, da der ikke var dækning på kundens konto. Har haft en dialog hvor kunden sagde det var en fejl. Efter aftale fik han en regning tilsendt som han så skulle betale. Da det ikke skete forsøgte jeg kontakt igen, men han er så begyndt at lægge på så snart han hører det er mig. Da han gjorde det, blev jeg lidt tosset, så jeg har sendt ham en rykker, hvor jeg skriver at han vil blive sendt til inkasso og politianmeldt for dankortsvindel hvis det ikke er betalt indenfor 10 dage (politianmeldelsen er nok noget i overkanten - men skader ikke at puste sig op).. Der er selvfølgelig ikke sket noget siden.. Kunden skylder 4090,-

Det er ikke et voldsomt beløb, men er lidt en principsag for mig. Så mit spørgsmål er; hvad ville i gøre? Gider ikke bruge en hel masse tid på det, eller penge for den sags skyld. Kan man få et no cure - no pay inkasso firma?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

Hej"

Ja...der findes mange.

Mener bare ikke, at de kan gøre noget, når kunden har indsigelser.

Prøv at google.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:24

Kenneth R.J.:
Sidder i en situation hvor der er blevet lavet Chargeback på en ordre gennem PBS, da der ikke var dækning på kundens konto. Har haft en dialog hvor kunden sagde det var en fejl.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken mht. chargeback, men en dækningsløs check er bedrageri, så jeg ville umiddelbart mene situationen er identisk. Du får kontant betaling (tror du) hvorefter kunden stjæler pengene tilbage - der er ingen måde hvorpå du kan gardere dig.

Kenneth R.J.:
Det er ikke et voldsomt beløb, men er lidt en principsag for mig. Så mit spørgsmål er; hvad ville i gøre? Gider ikke bruge en hel masse tid på det, eller penge for den sags skyld. Kan man få et no cure - no pay inkasso firma?

Du kan godt få no cure - no pay inkasso, men det vil formentlig koste dit en oprettelse/abonnementsafgift.

Jeg ville nok selv gøre meget i en sag som denne, da det jo er en svindelform du ikke kan gardere dig imod.

Læs også denne tråd om inkasso og rykning.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 20:27

Nej, ved godt man ikke kan køre inkasso på en sag hvor kunden laver indsigelsefakturaen. Men i denne sag har kunden jo netop ingen indsigelser!.. En indsigelse vil jo normalt være omkring at kunden ikke mener at have fået den ydelse der blev lovet eller lign. Den kontakt jeg havde med kunden har jeg på mail. Her vedkender han sig at have modtaget varen og gerne vil betale for den, da han siger tilbagetrækningen af pengene må have været en fejl fra bankens side..

Ja - det er netop fordi det er svindel på en så arrogant måde at jeg rent faktisk gerne vil forfølge den.. Er egentlig bedøvende ligeglad med om alle 4090,- går til omkostninger. Så længe jeg ikke sætter til, og kunden kommer af med det han skal..

Er der evt. nogen der kan anbefale inkasso-firmaer som jeg kan henvende mig til?

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med tcms inkasso? Er det ikke no cure no pay løsninger de udbyder?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:59

Christian Nissen:

Hvad med tcms inkasso? Er det ikke no cure no pay løsninger de udbyder?

Jo dem benytter vi også :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tråden er mere end 2½ år gammel Indifferent

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:12

Hehe - Derfor skal entusiasmen da stadig bifaldes ! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)