Sidder i en situation hvor der er blevet lavet Chargeback på en ordre gennem PBS, da der ikke var dækning på kundens konto. Har haft en dialog hvor kunden sagde det var en fejl. Efter aftale fik han en regning tilsendt som han så skulle betale. Da det ikke skete forsøgte jeg kontakt igen, men han er så begyndt at lægge på så snart han hører det er mig. Da han gjorde det, blev jeg lidt tosset, så jeg har sendt ham en rykker, hvor jeg skriver at han vil blive sendt til inkasso og politianmeldt for dankortsvindel hvis det ikke er betalt indenfor 10 dage (politianmeldelsen er nok noget i overkanten - men skader ikke at puste sig op).. Der er selvfølgelig ikke sket noget siden.. Kunden skylder 4090,-
Det er ikke et voldsomt beløb, men er lidt en principsag for mig. Så mit spørgsmål er; hvad ville i gøre? Gider ikke bruge en hel masse tid på det, eller penge for den sags skyld. Kan man få et no cure - no pay inkasso firma?
Sidder i en situation hvor der er blevet lavet Chargeback på en ordre gennem PBS, da der ikke var dækning på kundens konto. Har haft en dialog hvor kunden sagde det var en fejl.
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken mht. chargeback, men en dækningsløs check er bedrageri, så jeg ville umiddelbart mene situationen er identisk. Du får kontant betaling (tror du) hvorefter kunden stjæler pengene tilbage - der er ingen måde hvorpå du kan gardere dig.
Kenneth R.J.:
Det er ikke et voldsomt beløb, men er lidt en principsag for mig. Så mit spørgsmål er; hvad ville i gøre? Gider ikke bruge en hel masse tid på det, eller penge for den sags skyld. Kan man få et no cure - no pay inkasso firma?
Du kan godt få no cure - no pay inkasso, men det vil formentlig koste dit en oprettelse/abonnementsafgift.
Jeg ville nok selv gøre meget i en sag som denne, da det jo er en svindelform du ikke kan gardere dig imod.
Nej, ved godt man ikke kan køre inkasso på en sag hvor kunden laver indsigelse på fakturaen. Men i denne sag har kunden jo netop ingen indsigelser!.. En indsigelse vil jo normalt være omkring at kunden ikke mener at have fået den ydelse der blev lovet eller lign. Den kontakt jeg havde med kunden har jeg på mail. Her vedkender han sig at have modtaget varen og gerne vil betale for den, da han siger tilbagetrækningen af pengene må have været en fejl fra bankens side..
Ja - det er netop fordi det er svindel på en så arrogant måde at jeg rent faktisk gerne vil forfølge den.. Er egentlig bedøvende ligeglad med om alle 4090,- går til omkostninger. Så længe jeg ikke sætter til, og kunden kommer af med det han skal..
Er der evt. nogen der kan anbefale inkasso-firmaer som jeg kan henvende mig til?