Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance programmør søger arbejde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er en frisk ung fyr der søger en masse freelance arbejde, jeg er uddandet og har godt 1år og 6mdrerhvervserfaring bag mig, jeg har kendskab til en række programerings sprog som (X)HTML, CSS, PHP, JavaScript, XML, MySQL ( SQL ).

Jeg kan også godt løfte opgaver omkring SEO ( søge maskine optimering ) hvis dette skulle vække intresse, selve mit CV kan jeg sende til dig hvis du søger en freelancer til at løfte din opgave, time prisen er 250kr + moms i timen.

Evt. skriv her eller skriv en besked til mig her inde så kan vi snakke sammen, er der et spicelt mål du ønsker at have løfet inden for web programmering så kan vi altid snakke om det er nået jeg kan løfte for en remligt beløb.

Fra Nyborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:57

Hej,

jeg har to mulige projekter.

1) omdanne eksisterende webshop (scannet løsning) til en mere fleksibel løsning og med nyt design. Jeg forestiller mig nok at der skal tages udgangspunkt i et Open Source CMS, oscommerce, magento, joomla eller helt fjerde. Er det noget du har erfaring med ?

2) opbygning af portalløsning fra bunden i et CMS system. Jeg kan nok bedst beskrive det ved at det er en portalløsning i stil med avisernes nyhedsportaler, inkl. bannerannoncering, forum, e-mail respons, nyheder sant en del andet.

Er det noget du mener at kunne løfte og i hvilke programmer / software er du erfaren ?

Mvh

Kramer

Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:34

ombygge scannet løsningen til et ny webshop kan jeg godt gøre, men erfaring med de nævnte løsninger har jeg ikke så meget effering med da jeg selv bygge shops fra bunden af, men jeg kan vel få erfaring med det hvis det er det dit ønske.

ang. bygge en portal løsning fra bunden har jeg også erfaring det, men hvad mener du med "i stil med avisernes nyhedsprotaler?" den forstod jeg ikke, men jeg kan godt lave bannerannoncering, forum, e-mail respons osv...

det sprog jeg vil løfte opgaven i vil blive PHP som Dynamisk sprog, og XHTML + CSS til det grafikse så leds at det ser delvis ens ud i både Internet Explorer og Firefox.

Fra Nyborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 14:11

hej igen

tak for din tilbagemelding.

Umiddelbart takker jeg foreløbig nej, da jeg søger en med styrke i Open Source.

Hvis ikke jeg finder det/den helt rette vender jeg muligvis tilbage.

HK

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:19

Kramer:

Umiddelbart takker jeg foreløbig nej, da jeg søger en med styrke i Open Source.

Vi er meget stærke indenfor Opensource ... men det projekt du beskriver her ville jeg ikke turde forsøge at løse vha. eksisterende kode-stumper.

Fra Nyborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 19:14

Hej Mikkel,

tak for dit input - jeg lytter.

Hvordan vil du vurdere det skal løses ??

Når jeg er lun på Open Source software er det at det giver en mere fleksibel webshop end den standard løsning jeg benytter idag. Sammenholdt med en løsning programmeret fra bunden af, må OS være en mere økonomisk løsning - ikke sandt ?

Det samme gælder for mit projekt 2. En "avisportal" kan præciseres med en portal i stil med www.aok.dk - ikke indholdsmæssigt men som portal løsning. Dvs. der skal være nyheder, bannere, google adsense, forum, e-mail respons, brugere kan selv indlægge annoncer, eks. køb/salg annoncer.

Jeg kan pga. ferie ikke besvare nye indlæg før 1/8.

Mvh

Henrik Kramer 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:43

Kramer:

Hej Mikkel,

tak for dit input - jeg lytter.

Hvordan vil du vurdere det skal løses ??

Vi har lavet en lang række løsninger hvor vi benytter opensource, og vi ender _altid_ oppe omkring prisen for at bygge fra bunden af. Netop fordi der kommer så mange smårettelser og uforudsete arbejdstimer fordi at A og B ikke lige arbejdede sammen som forventet, og når man så kobler C på virker det oprindelige hack man lavede mellem A og B ikke.

Lej plejer at anbefale Opensource eller Standardløsninger til at "komme igang" og bevise sit koncept, når konceptet kører og kunderne er der. Så er økonomien der for det meste også.

Desuden er det efterhånden ikke så dyrt at starte forfra mere som det har været før i tiden. Der er kommet flere gode frameworks og de fleste firmaer har en del liggende klar til at genbruge. 

Hvis du nu bad mig om at løse dit problem ville jeg først og fremmest indkalde dig til et møde, hvor vi to i fællelsskab ville klarlægge hvilke funktionaliteter du ønsker. Derefter ville jeg sammenholde dem med dit budget og i samarbejde med dig finde ud af hvilke områder vi skal fokusere på og hvilke vi kan spare på.

En spareløsning kunne evt. være f.eks. at "stjæle" et opensource forum men specialtilpasse din artikel-database. Der er rimelig mange muligheder for det, men jeg syntes du skulle sende mig en mail på mmc@mc-solutions.dk eller ringe 70 220 627 ... istedet for at fortsætte med at hijacke tråden :p

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)