Nej, men det er godt nok ikke nævnt - ligesom at fordelen oftest er at man mindsker risikoen ved at flytte overskuddet fra driftsselskabet heller ikke nævnes... priser, krav til regnskab og andet er også elegant udeladt. Mit indlæg var mere et indspark end et forsøg på at udtømme emnet, ligesom der heller ikke var konkrete beregninger :) |
Tommy:investorn:Så har du bare lige glemt, at overskuddet i selskabet skal beskattes med 25% selskabsskat før du kan udbetale det som udbytte :)Nej, men det er godt nok ikke nævnt - ligesom at fordelen oftest er at man mindsker risikoen ved at flytte overskuddet fra driftsselskabet heller ikke nævnes... priser, krav til regnskab og andet er også elegant udeladt. Mit indlæg var mere et indspark end et forsøg på at udtømme emnet, ligesom der heller ikke var konkrete beregninger :)
Hvis man er begyndt at undersøge mulighederne for skatteoptimering ved udbetaling af udbytte, som egentligt først er aktuelt, når man rammer topskattegrænsen, vil jeg også mene, at man har råd til de ekstra bas-øre, som en revisor koster. Prøv at regn forskellen ud mellem beskatning på 58,75% og raten for topskatten....