Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrevet ender i JUNK folderen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har et lille problem med hensyn til udsendelse af nyhedsbreve. Efterhånden har jeg fået en del tilmeldinger til nyhedsbrevet hvilket jo er fint. Jeg er primært på det amerikanske marked, og får derfor rigtig mange Hotmail, Yahoo, Gmail og AOL e-mail adresser ind. Jeg her lidt på fornemmelsen at mange amerikanere rent faktisk benytter en af de gratis mailkontoer som deres primære. Det er altsammen fint nok.
 
Jeg oprettede en hotmail og en yahoo mail til mig selv for at se hvordan nyhedsbrevet kom til at se ud. Billeder tekstformattering osv. Til min skræk fandte jeg ud af at nyhedsbrevet automatisk ender i junk eller bulk folderen.
 
Prøvede at skifte titlen og navn på afsender ud, og kunne nogle gange slippe igennem "filteret" i hotmailen, men ikke hos yahoo. Jeg bliver nødt til at skrive mit site´s navn (TheLoopBox) som afsender, og titlen er f.eks. "News from TheLoopBox - April 06" .
 
Er der nogen som ved hvordan yahoo, hotmail osv. sorterer indkommende mails i.f.t. junk eller ej?
 
mvh
Kim
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at lave et reverse dns lookup på dit domæne, hvilket kan skabe usikkerhed om afsenderen og dermed hvorvidt det er spam. Det gør det nu nok ikke alene, men det er et af de få aspekter jeg kender - så er der også noget med bestemte ord, men det er hvis et kompliceret regnestykke :)

Oscar skrev et interessant indlæg om whitlistning på side 2 i denne tråd.

Ovenstående driver også www.ebrev.info hvor  de så blandt andet også sikrer, at dine mails bliver sendt korrekt ud og ikke havner under junkmails.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/9/2006 10:04:44 PM
Forfatter: Tommy

Ovenstående driver også www.ebrev.info hvor de så blandt andet også sikrer, at dine mails bliver sendt korrekt ud og ikke havner under junkmails.



Ikke at jeg vil nedvurdere mine dygtige partneres evne til at få mail til at "slippe" igennem junk-filtrer, så bare lige en bemærkning om at vi gør vores bedste for at undgå den slags problemer opstår, men at vi med eBrev ikke kan garantere at tingene slipper igennem diverse mærkelige filtre.

Når det er sagt så er det som regel en hel masse faktorer der gør at de forskellige mailservices (yahoo, hotmail, gmail m.v.) frasorterer mails til junk. For at gøre det endnu nemmere så har de alle forskellige måder at gøre det på så der er sjældent en gylden vej til lykke hvad det angår.

Vores erfaringer siger os dog at man kommer langt med nogle enkelte regler om at sørge for at ens mails er pænt formateret efter de gældende regler. Dvs hvis man har special-tegn i sine headers m.v. så bør man encode dem så de ikke skaber problemer, ens afsender domæne bør kunne kontrolleres af modtageren (som Tommy nævner), og så bør man kontrollere sin mail op imod et par gængse spamfiltre som man kan installere lokalt, f.eks spamassassin.

Det sidste har vi et lille værktøj til direkte i eBrev som kan køre en mail igennem en lokal installation på vores servere og derefter rapportere tilbage det nøjagtige output fra spamassassin. Det giver et godt indblik for de mere interesserede i hvordan mailen opfattes, da mange filtersystemer i en eller anden grad benytter regler fra spamassassin eller lignende.

Et par typiske råd omkring forsendelse af HTML e-mails

- e-mailen bør være en multipart e-mail der både indeholder en plaintekst version og en HTML version. De færeste spammer bekymrer sig ikke om at lave en plain tekts udgave, så det er en måde at blive misforstået på.

- Forholdet mellem reelt tekst og html-kode bør ikke overstige 40 til 50% og skal helst være under.

- Der må ikke være underlige font-tags og lignende html som kan misforståes som værende brugt for at skjule noget. Skal man formatere udseendet bør det gøres med simpel CSS og helst inline i de enkelte elementer da nogen stripper css-blokke væk. g-mail understøtter ikke margin og floats i css, hotmail fjerner alt hvad der hedder margin og positions, yahoo er knap så strid men kan finde på at rode rundt i tingene. Så sørg for at holde din css, enkel og lav design med omtanke.

- Lad være med at vedhæfte billeder og filer i mailen, det er upraktisk af mange årsager, men forøger også risikoen for at blive opfattet som spam af mange filtre. skal du bruge billeder i dine HTML mails så link til dem med normal HTML kode på en webserver. Da mange e-mail klienter i første omgang blokkerer billeder, der er eksterne, bør dit nyhedsbrev kunne bibringe sit budskab uden brug af billeder også. Så kan du altid opfordre dine læsere til at se dine billeder og whiteliste dig når de stoler på at du ikke sender spam.

- Man kan være ude for at blive filtreret fra fordi man sender for mange e-mails til den samme service for hurtigt (f.eks hvis man har et par 1000 hotmail modtagere og ens system forsøger at aflevere mails til dem alle samtidig). Når en udbyder opdager mange afleveringer af den samme type mail inden for kort tid vil mailen ofte blive markeret som "højrisiko" og vil med størrer sandsynlighed blive flaget af. Nogle ESP-systemer (E-mail service provider) minimerer denne risiko ved at påføre noget logik til udsendelsen således at mange e-mails til det samme domæne ikke bliver leveret samtidig, men derimod mikset rundt og forsinket en smule.

- Et andet problem kan være hvis du sender dine e-mails fra et program du selv har hentet og installeret på din computer der benytter din lokale ADSL
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)