Som gammel kok har jeg stadig interesse i restaurationsbranchen, og er i disse tider ved at gøre mit nye fritdsprojekt klar. Det er en dansk restaurant guide (where2eat.dk), og her til aften sidder jeg og prøver at få styr på alle kategorierne.
Men spørgsmålet er så, hvordan jeg får delt københavnsområdet og nordsjælland op. Skal jeg lave en hovedkategori der hedder København, og en der hedder Nordsjælland?
Og i så fald hører Frederiksberg, Glostrup, Rødovre osv. under København eller Nordjsælland?
Jeg ville dele det op i Københavnsområdet, Nordsjælland og resten af Sjælland.
Grænsen mellem Københavsområdet og Nordsjælland ville jeg så lade følge grænsen for det gamle Frederiksborg Amt.
Vestpå ville jeg også afgrænse ved hjælp af de gamle amtsgrænser for hhv. Frederiksborg og Københavns amt.
Og så for at besvare dit konkrete spørgsmål, så hører de tre eksempler afgjort til i Københavnsområdet. Frederiksberg ligger jo midt i København, og den københavnske vestegn med Glostrup, Rødovre, Brøndby etc. er afgjort også en del af Københavnsområdet.
Alternativt kan du også se på just-eat.dk og deres opdeling med bynavne og postnumre. Folk ønsker sjældent at gå på restaurant udenfor den by de placerer sig i.
Den med regionerne var også en god idé, og så bynavne under hver region.