hey, min hustru går og makker lidt med at lancere et nyt design på www.1929.co.uk - og proever den nye ecommerce platform fra UK2 (1929.co.uk koere paa den gamle platform), hun har derfor lanceret en dummyshop på kopenhagen.co.uk (der også er hendes domain)
Saa - lidt input, ville være super...Hvilken er bedst:
Bare for at være lidt kritisk, syntes jeg ikke at nogle af de to designs spiller helt optimalt. Dog syntes jeg at det helt hvide design virker bedst og er mest eksklusivt. Versionen med den mørke top fjerner fokus en smule fra produktet, og virker en smule dystert til segmentet.
Med produkterne i sælger syntes jeg det hele skal holdes simpelt, og at fokus skal ligges på de gode billeder af produkterne. Det er designprodukter der sælges, og det er ikke shopdesignet som skal overbevise kunden, det er produktet.
På den mørke version virker de mange forskellige skrifttyper forvirrende, og der er ikke den store synergi mellem de forskellige formater og størrelser (topmenu, logo, content). Dette punkt er en smule bedre på den helt hvide version, dog bør i der koncentrer jer mere om en enkelt farveskala. Mørkerød (logo), lysere rød (offers) og orange (offers 2) harmonerer ikke og fjerner en smule fokus fra jeres værdier. Generelt for begge designs er dog at i ikke udnytter pladsen ret godt, og at der oftest skal scrolles en del for at komme ned til den egentlige værdi - så i bør arbejde mere på at udnytte pladsen.
Håber ikke at mit indlæg er alt for forvirrende og på tværs af strømmen. Syntes dog i skal tage udgangspunkt i den nuværende lyse (1929.co.uk) og arbejde på at optimere denne bedre.