Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra ikke-EU land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er helt ny, både som kommende iværksætter, samt her på siden.

Jeg er ved at starte en internetbutik op sammen med min mand, hvor vi vil sælge tøj, bøger, legetøj og hjælpemidler til børn med særlige behov.

Vi har i et stykke tid været i gang med forundersøgelserne, har nu en forretningsplan, økonomien er forhåbentlig snart på plads, og så skal vi i gang med at kontakte leverandører. Der er mange spændende leverandører i USA, men vi er i tvivl om vi i starten skal satse på danske varer samt varer fra EU-lande. Synes jeg har læst, at det er noget mere besværligt at importere fra f.eks. USA, og at man derfor skal holde sig fra det hvis man kan det.

Er der nogen der har erfaringer på det område?

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 22. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:20

I mit firma importerer vi en hel del fra USA, og det er ganske ligetil.

Først og fremmest skal man huske at krydse ''importør'' af på sin firmaregistrering, og så kan man bare gå i krig.

Selve det at bestille varer hjem er ikke videre anderledes i forhold til at bestille inden for EU, men varene skal selvfølgelig fortoldes osv. Det kan man med fordel få speditøren til at klare, og det kan sagtens gøres for fornuftige penge.

Det er dog en fordel at undersøge toldsatsen på den enkelte vare, så man ved hvad der skal betales af den slags på forhånd. Det kan du undersøge på vita.toldskat.dk. Jeg ved at satsen på bøger er 0%, altså toldfri.

Den eneste ulempe, som jeg ser det, er den tid det tager ved større/tungere partier, som skal sejles over Atlanten. Med lidt held kan man finde nogle store firmaer med gode aftaler hos kurérfirmaerne, og så kan man hente mindre partier hjem meget hurtigt, til samme pris som var det f.eks. fra England.
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:13

Yderligere skal du  nok også være opmærksom på at der kan være særlige EU krav gældende for eks. legetøj som ikke eksisterer i USA.

Så hele produktansvars delen skal du nok undersøge nærmere.

Mvh

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:22

Tak for svarene

Vi har nu endelig fået vores registreringsbevis fra Told og Skat, vores først indsendte blev væk i systemet, men her anden gang lykkedes det heldigvis.

Det vi i første omgang gerne vil importere fra ikke-EU lande er tøj og evt. bøger, så der bliver heldigvis ikke så meget med krav der. Men vi er godt opmærksomme på at der på legetøj er mange krav der skal leves op til.

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:38

Kære Lene,

Mht. tøjimport fra andre ikke EU-lande vil jeg anbefale dig at undersøge kvota på forskellige kategorier af tøj fra de forskellige lande. Man skal nemlig ansøge om indførsel tilladelse fra en række lande ud fra EU.

Til gengæld er der også mulighed for at undersøge om der er præference told fra nogle af landene.

En dygtig speditør er en meget vigtig ting.  Jeg er meget glæde for min og han fungerer meget som en sparrings partner for mig.

Ellers i løben af nogle månede skal du nok få styr på alle aspekter.

Jeg har haft en god erfaring med at bestille et møde hos det nærmeste toldcenter. De har været enormt hjælpsomme med at forklar alle regler og har hjulpet med at finde frem til de rigtig told satser. Tag nogle at billeder af dine varer med, så kan de finde frem til de helt præcise satser.

Held og lykke med jeres projekt.

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:48
Hej

Jeg har lige læst dit svar til lene. Kan du forklare lidt mere om den indførelse tilladelse?

Jeg tænker på at importere silkevarer fra Kina. Skal jeg også ansøge den tilladelse?

Mange tak!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)