Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu kommer google til at kunne læse flash

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa amino'er og andre med interesse i webdesign og seo har i set denne nyhed 

http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/200806/070108AdobeRichMediaSearch.html

det bliver da super godt :)

mvh

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:29

Jep – det er kanon Yes og bliver interessant at se resultaterne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:48

Det ændrer ikke på noget som helst for os der driver websites og gerne vil have relevante trafik fra Google.

Nyheden er et rigtig godt eksempel på, hvordan Googles interesser og webejeres interesser meget ofte ikke er de samme.

Google er glad, fordi de nu kan få fingre i mere indhold.

Som website-ejer og marketing mand rager det mig en høstblomst hvor meget indhold Google generelt kan finde - det eneste der interesserer mig er, om mit website ligger højere placeret end dit (min konkurrent) på de søgninger som er vigtige for mig.

Og dette ændrer nyheden om bedre indeksering af Flash ikke på. Overhovedet ikke. Det er det samme problem med PDF, Wordfiler og mange andre formater. Det er ikke nok at Google kan finde dem, og læse dem, hvis de ikke kommer øverst i søgeresultaterne, og det gør de fortsat meget, meget sjældent, så er det ligegyldigt for mig.
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 17:23

Det var slet ikke på den måde jeg mente at det kunne være interessant for seo folket :) mere at der måske sidder nogle flash gutter som også interesserer sig for seo :) og de kan måske få glæde af det

eller? 

Mikkel deMib Svendsen:

Det ændrer ikke på noget som helst for os der driver websites og gerne vil have relevante trafik fra Google.

Nyheden er et rigtig godt eksempel på, hvordan Googles interesser og webejeres interesser meget ofte ikke er de samme.

Google er glad, fordi de nu kan få fingre i mere indhold.

Som website-ejer og marketing mand rager det mig en høstblomst hvor meget indhold Google generelt kan finde - det eneste der interesserer mig er, om mit website ligger højere placeret end dit (min konkurrent) på de søgninger som er vigtige for mig.

Og dette ændrer nyheden om bedre indeksering af Flash ikke på. Overhovedet ikke. Det er det samme problem med PDF, Wordfiler og mange andre formater. Det er ikke nok at Google kan finde dem, og læse dem, hvis de ikke kommer øverst i søgeresultaterne, og det gør de fortsat meget, meget sjældent, så er det ligegyldigt for mig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:33

> og de kan måske få glæde af det ... eller? 

Nope - som sagt vil det stort set være som i dag. En veloptimeret HTML-side vil altid kunne outranke en tilsvarende veloptimeret Flash side. Og endnu mere udpræget bliver det, hvis det er hele sites bygget i Flash.

Der er mange gode grunde til at det forholder sig sådan - men det bliver lidt for omfattende at gå i dybden med her og nu :)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 17:46

Hehe det er helt iorden - du kan forklare senere :D 

Mikkel deMib Svendsen:

> og de kan måske få glæde af det ... eller? 

Nope - som sagt vil det stort set være som i dag. En veloptimeret HTML-side vil altid kunne outranke en tilsvarende veloptimeret Flash side. Og endnu mere udpræget bliver det, hvis det er hele sites bygget i Flash.

Der er mange gode grunde til at det forholder sig sådan - men det bliver lidt for omfattende at gå i dybden med her og nu :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:52

Det er bestemt også værd at bemærke at hvis flashen kaldes via brug af javascript (som praktisk talt alle websites der bruger flash gør) så kan google stadig ikke læse noget som helst.

Så man må vist sige at det er så om så med effekten ;)

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 21:13

Ja og endnu finere er det hvis flash´en gør brug af eksterne datakilder - eksempelvis hiver data ud af en xml, så kan den ej heller indeksere.

Så indeksering af en flash fil hvor der:

- Ikke gøres brug af javascript til parsing af objektet
- Ej heller bruges redigerbare datakilder som xml

Er vist noget der hører fortiden til Wilted Flower

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)