Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AmWay er bedrageri og ulovligt pyramidespil

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas

Der er meget focus på hvordan det er ens egen virksomhed (ikke mindst IBO''er, Independent Business Owners).

Men hvor står man hvis man vil gå fri af sin utroligt ringe upline, som drejer forretingen over i et religiøst vendetta, og på den måde skræmmer potientielle kunder væk.

Kan man så tage sin egen (independent) forretning og gå?

Og fungre et andet sted?
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Et rigtig godt spørgsmål som jeg ikke har fået før. Jeg har ikke tænkt i de baner, heldigvis.

Jeg undersøger det straks imorgen. er snart på vej i seng.
 
Der sku'' ik være noget i vejen for at stoppe med at samarbejde med ham "tossen" du snakker om. (undskyld ordvalget, men religion og forretning skal ikke blandes) Du er ikke afhæningig af din upline. han/hun er til hjælp og støtte.
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved tilfældigvis at Amway har en streng crosslining politik og hvis du tager din forretning og smider den over under en anden, så vil jeg mene at det vil blive anset som værende crosslining og det vil gå ud over dig selv og din nye upline.
 
Men hvis jeg ikke har misforstået begrebet Breakaway (som jeg sjovt nok lige har skrevet et indlæg om), så vil du ved at oparbejde et større resultat end din nuværende upline kunne bryde fra vedkommende, hvorefter I ikke vil have noget med hinanden at gøre.
 
(Som jeg nævnte på mit andet indlæg er jeg ikke 100% sikker på, præcis hvad breakaway indebærer).
 
Det er bare så vidt jeg har forstået det.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har tidligere været en diskussion om, hvad det koster at starte op som IBO''er hos Amway.

Det har jeg i meget frisk erindring - nemlig 945,- DKK.
 
Dette beløb på 945,- DKK er nogenlunde fordelt på følgende:
 
ca. 350,- i produkter (hårshampoo, universalrengøringsmiddel + dispenserpumpe, opvaskemiddel + dispenserflaske, toiletrens, tandpasta, mundspray).
 
ca. 250,- i materialer dvs. Completer Kit og sponsorpakke (mappe, produktbrochurer, video/dvd, cd, forretningsopbygning, bonusplan, etc.).
 
ca. 45,- i porto for fremsendelse af pakken.
 
ca. 300,- i ''form af en Amway-licens'' / medlemskontingent / administrationsgebyr.
Man får så tilsendt Amway''s månedsblad med nyheder og nye produkter osv.
Adgang til egen Amway hjemmeside, hvor man kan bestille sine produkter m.m.
 
Jonas, du må korrigere mig, hvis det er helt galt, hvad jeg har beskrevet...!?
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er som udgangspunkt altid åbent over for nye ting. Har ikke forstand på hvad MLM helt går ud på og læser derfor gerne alle indlæg her på siden. Ved godt at jeg med dette indlæg pisker en stemning op, men kan ikke lade være.

En bruger skrev følgende "Jeg synes det er pinligt at man lukker sådan noget ud og så bare laver en masse links til en masse skræmmekampagner"

Efter at have læste resten af indlæggende og kigget Thors links igennem står der kun 1 pinlig til tilbage. Det er fokuset fra et par brugere på at nye 18-årige hvert år udgør en ny målgruppe. FY føj !!! Find da bare de svageste og kør på dem!!!! Mennesket befinder dig i en af de svageste perioder omkring den alder (hvad angår påvirkning) og så er den gruppe en af hovedargumenterne for at et marked ikke dør.!!

Håber I mente det anderledes ellers kan jeg kun sige FØJ!

Vil så lige slutte af med at sige, at jeg synes Thor både i denne tråd og den forrige han havde gang i blot har afsøgt internettet for info og fortolket dem selv. Kan visse personer ikke lide det, er de jo velkommen til, sagligt, at tilbagevise påstandende.

/Casper

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

At der hele tiden kommer en ny tilvækst af 18 årige skal ikke tages SÅ bogstavligt.
Det er blot en indikation af, at mennesket som masse ikke er en passiv størrelse - mennesket er i bevægelse.
Gamle dør og nye kommer til - det illustrerer blot den konstante tilstrøm af mennesker.
 
Når man låser markedet fast i antal mennesker, så ser man alt for firkantet på det. Som det også er blevet sagt tidligere, så er ideen om at markedet bliver udtømt ren utopi og det har ikke hold i virkelighedens verden.
 
Så ånd blot lettet op - det er ikke en hentydning til, at man i MLM kaster sig frådende over de 18 årige.
Det var tværtimod pyramidespillene i sin tid, som primært gik efter 18-22 årige. Faktisk står det også nedskrevet, at man ikke bevidst må søge denne målgruppe i forbindelse med forretning. Dette gælder også socialt dårligt stillede.
Hvis du ser på de forskellige MLM firmaer der findes, så består de typisk af en meget bred gruppe mennesker.
Der er de unge og de ældre. Der er de enlige og der er dem med familie og børn. Der er pædagoger og elever. Chefter og arbejdere osv. osv.
 
Personligt kan jeg sige, at den yngste i mit netværk er 18 år og den ældste er 50.
MLM er en mulighed alle kan benytte sig af uanset alder, køn, race, social status eller whatever. Faktisk er MLM branchen nok blandt de mindst fordømmende af alle. En ung mand på bizzen bliver mødt med samme venlighed som en direktør. Personligt synes jeg at det er dejligt, at jeg ikke behøver at tilvælge eller fravælge nogen som helst.
MLM går bla. ud på at finde på, at finde dit potentiale og bruge det. Udover intjeningsmulighederne og produkterne, så er der virkelig mulighed for at gennemgå en personlig udvikling, som alene kan gavne dig i din fremtid.
 
MLM er kort sagt noget af det mest fornuftige, man kan bruge sin fritid på.
Det er en mulighed for, at etablere et sekundært eksistensgrundlag uden at skulle give afkald på arbejde, uddannelse eller betydelige summer penge.
 
Nogen mener at MLM er en risiko.
Jeg ser det som en ekstra sikkerhed, for der er ikke noget i verden der er sikkert og det inkluderer dit 9-17 job.
 
Mvh.
 
James
Side 4 ud af 4 (36 indlæg)