Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldtidsansat + eget nyopstartede firma, -og hvad med barsel?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Håber der nogen der kan hjælpe, super side her iøvrigt, den skal jeg nok komme til at bruge en del tid på... 

Jeg er ved at starte mit eget firma (webshop), som jeg på sigt håber at kunne leve af Big Smile Indtil da har jeg et fuldtidsjob med super gode forhold bla en super barselsordning, fuld løn i 7 mdr. Mit nuværende arbejde ved endnu ikke at jeg er startet op selv i fritiden, ved heller ikke om de skal vide det...

Hvordan ser det ud hvis jeg nu bliver gravid? Kan jeg så uden problemer bruge barselsordningen på mit alm. arbejde, samtidig at min egen virksomhed er igang og har omsætning. Forventer ikke overskud det første 1-2 år. Betyder det noget at min mand hjælper til med webshoppen, mens jeg er på barsel

Hvem kan jeg evt spørge? Jeg vil gerne gøre det på den rigtige måde Smile 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 03:04

AnneC:
Indtil da har jeg et fuldtidsjob med super gode forhold bla en super barselsordning, fuld løn i 7 mdr. Mit nuværende arbejde ved endnu ikke at jeg er startet op selv i fritiden, ved heller ikke om de skal vide det...

Jeg går ud fra at det står i din ansættelseskontrakt at du skal informere om bijobs. 

AnneC:
Hvordan ser det ud hvis jeg nu bliver gravid?

Står i din ansættelseskontrakt ellers kun det lovpligtige.

Kan jeg så uden problemer bruge barselsordningen på mit alm. arbejde, samtidig at min egen virksomhed er igang og har omsætning. Forventer ikke overskud det første 1-2 år. Betyder det noget at min mand hjælper til med webshoppen, mens jeg er på barsel. 

AnneC:
Hvem kan jeg evt spørge? Jeg vil gerne gøre det på den rigtige måde Smile

Din arbejdsgiver er nok ligeglad med om du har overskud eller ej, men har lavet en god barselsordning for at vise sit sociale ansvar. Jeg ville melde tage fat i en a-kasse for selvstændige.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:02

Jeg må lige checke det med kontrakten, mener ikke der står noget, men måske i vores personalehåndbog.... 

Tak for hjælpen, jeg tager lige fat i en Akasse  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)