Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent bruger mit navn i sine meta data

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Idea

Jeg er lige blevet opmærksom på at en af mine konkurrenter bruger mit virksomhedsnavn i sine meta data, og for at gøre det endnu værre, også et produkt jeg har udviklet, som konkurrenten ikke engang tilbyder ????

Og så er det jeg spørger... KAN DET VÆRE LOVLIGT ??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du registreret det pågældende varemærke? Eller kan du juridisk gøre tilstrækkeligt hævd på det?

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel...

Tak for svaret.

Firmanavnet er ikke et registreret varemærke, men jeg vil mene at jeg godt kan gøre juridisk hævd på det produkt han (konkurrenten) også bruger navnet af, da det er et produkt der er udviklet af mig og udelukkende kan tilbydes af mig.

(Det skal for en god ordens skyld, lige siges at det omtalte firma samt produkt ikke har nogen sammenhæng med min signatur :-)  )

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1) At han bruger dit varemærke i hans META-tags har ikke nogen særlig betydning i sig selv. Hvis det er det eneste sted det fremgår på hans website, vil de ikke blive prioriteret højt af søgemaskinerne. Så den faktiske skade er teoretisk og i værste fald meget lille.

2) På trods af META-tags begrænsede betydning i søgemaskinerne er det faktisk et af de få søge-relaterede områder hvor der ER eksisterende domme og dermed også en vis retspraksis. Den meste kendte META-data sag er nok "Melissa Kaffefiltre" - de vandt sagen. Så det kan du muligvis også.

3) Du skal dog regne med, at det vil koste dig en masse penge at få ret. Selvom du vinder er det ikke sikkert det du får dækker dine omkostninger til advokaten. Erstatning kan du alene får for de konkrete tab du kan dokumentere som direkte følge af konkurrentens handlinger - og det kan godt være svært at bevise noget direkte tab overhovedet.

Det er dog muligt at du kan skræmme ham til at slette dine varemærker i hans META-tags ved at få en advokat til at skrive et af de der breve jeg normalt kalder "trusselsbreve" (jeg ved godt advokaterne ikke er så glade for den betegnelse - men det er ikke desto mindre hvad det er :)). Tru ham med bål og brand og kostbare retssager. Hvis du er heldig tager han sådan en "trussel" til sin egen advokat, der vil kunne fortælle ham, at han nok taber sagen - og så bliver der ingen sag, men et forlig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)