Hej Rasmus Som udgangspunkt kan jeg godt lide ideen. Jeg kørte sidste år et projekt i Holstebro kommune, hvor målgruppen var unge der fik hjælp til at finde et fritidsjob. Her lavede jeg også et par skabeloner som de unge kunne bruge - dog i en meget simpel udgave, da jeg på ingen måde er et computergeni. Hvis det kan lade sig gøre at lave opsætningen så simpel, at den er let at udfylde, vil det helt sikkert være et hit. Men det er et must at der lægges op til at den enkelte ansøger "tænker selv." Med det mener jeg, at det er vigtigt at ansøger guides til at flette sin egen personlighed og værdier ind i ansøgningen. Jeg har oplevet mange ansøgere, der glemmer at fortælle om sig selv og og deres kvalifikationer. Ofte bliver der skrevet meget om de faglige kvalifikationer, men intet om de personlige egenskaber. Dette gælder for både de helt unge, men absolut også for folk der har været på arbejdsmarkedet mere end 25 år. Ligeledes oplever jeg tit at ansøger glemmer, at relatere til den opslåede stilling. Dette får ansøgningen til at virke som en standardmodel, der kan bruges til alle jobs, fra cykelsmed til overlæge, - behøver jeg at sige, at det ikke holder? Hvis I har brug for ideer er jeg gerne med på sidelinin. /skou |
rigtig gode pointer:) de er alle taget til efterretning - og vi skriver når vi går videre med ideen. Tak for hjælpen.
Ras