Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du det ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har fået en genial ide, og vil gerne i gang. Du tænker på den fantastiske ide konstant, den vil bare ikke forlade dine tanker.
Du er måske typen der lige sover på ideen, for så at fortælle nogen om den. Alle dine venner opfordre dig til at gøre noget ved den.

Men dagene bliver til uger, uger til måneder, og pludselig ser du at en anden har fået samme ide som dig, men vedkommende har ført sin ide ud i livet, har gjort det til en forretning. Denne person lever den drøm om at være selvstændig som du kunne have haft.

 

Du skal nok få en ny ide, sikkert en der er endnu bedre end den som du ikke handlede på. Men næste gang der dukker en ide op, var det måske en løsning for dig at finde en coach, en nærværende og effektiv sparringspartner, som både kan hjælpe dig med at opstille velformulerede mål der virker, og sætte målene ned i operative handlingsplaner, der er motiverende og realistiske, og som med stor sikkerhed vil kunne bringe dig frem til dine mål. 
som kan give dig den sparring du behøver for at handle på din ide, gøre ideen til virkelighed.

 

Du tænker måske allerede nu, at det vil du benytte dig af. Men hvor finder man en god coach, og koster det ikke en formue?

Du kan gå på hjemmesiden www.coachingteam.dk og finde din personlige coach gratis, samtidig kan du prøve denne coach af, og se om personen også er den rigtige for dig GRATIS, for alle coaches på Coachingteam.dk giver den første session uden betaling. Måske er det alt hvad du behøver, 1 samtale med en coach for at gøre din ide til virkelighed.
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fair nok, at man gør lidt reklame for sin biks, for det er vel det, dette er? Man kan måske endda diskutere, om det ikke nærmest har SPAM-karakter i dette forum, men lad nu det ligge.


Min egen personlige erfaring med gode venner og bekendte, der er sprunget ud i det - samt mine egne overvejelser fra tid til anden - er, at det ikke er coaching, der er saliggørende for, om man kommer i gang.

 

Det vigtige er, om man har det gén, der skal til, for, at man tror så meget på sin idé og potentialet i den, at man giver pokker i det sikkerhedsnet, der alt andet lige er spændt ud under én, når man er en ganske almindelig dødelig lønmodtager. Man skal vide med sig selv, om man tør satse hele butikken (eller en rigtig solid del af den) på at forfølge drømmen, fordi det bare er det, der er det eneste rigtige. Og skal jeg være helt ærlig, så er det nok ikke lige i den situation, jeg vil alliere mig med en coach på timebetaling (FYI har jeg gentagne gange selv benyttet mig af coaching, så jeg synes, jeg ved, hvad jeg snakker om). Der handler det for mig at se, at have mennesker omkring én, som virkelig betyder noget for én, og hvis support man virkelig kan læne sig op ad - uden at skulle skele til checkhæftet.
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja om det er reklame eller ej ved jeg ikke, jeg er pt. ikke selv oprette på coachingteam.dk men vil gerne være med.
Det som jeg egentlig ville fortælle folk er at der er en mulighed for at få gratis coahcing, og hvis jeg var i kontor artikel branchen kunne jeg sikkert give et tip om hvor du får det billigste kontormiljø.

 

Det er ikke alle der er så heldige at have familie eller venner, som kan give den fornødne sparring, hvis du ønkser at starte en virksomhed op. Vi kender sikkert alle, en som vil hjælpe os med at male kontoret, eller kan passe forretningen et par timer hvis det virkelig kniber en dag.

 

Lige som Martin Thorborg fortæller, i en tråd, at spamfighter.com bruger kr. 20.000,- om måneden på google, og at det giver en spamfighter en indkomst på kr. 60.000,- pr. måned, det samme skal da gøre sig gældende for en coach, hvis du får flere penge ud af det, ved hjælp af effektivisering og målrettethed, end du har sat i det, så vil jeg til en hver tid påstå at det er pengene værd. Det kræver dog som et minimum at du finde en coach som selv brænder for at være selvstændig, eller er så professionel, så vedkommende kan brænde for din ide.

 

Hvis du skriver en bog om salg, skal det være en bestseller!

Derfor når du vælger en coach, så vælg en der selv har skabt sin forretning, og helst en "Fortune 500" forretning
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er sådan set ikke uenig i, at pengene på en coach kan være givet godt ud - jeg sætter blot spørgsmål ved timingen.

 

Jeg er ganske enkelt uenig i, at lige netop det tidspunkt, hvor man overvejer, om man skal springe ud i det, er det rette at begynde med en coach. Jeg ser det mere som noget, man kan få rigtig meget ud af, når først man ligger ude på det dybe og prøver at svømme.

Mht. opbakning fra ens nærmeste sigtede jeg ikke til praktiske sysler men mere til moralsk opbakning for at få afstivet selvtilliden. Der tror jeg personligt på, at det er mere værd, at det er mennesker, der rent faktisk betyder noget for én, der giver en den sidste tro på projektet, end en eller anden udenforstående.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt sikker på at en personlig coach kan gøre en enorm forskel for personer der vil videre i deres forretning. Mit personlige behov for dette får jeg dog dækket gennem mit netværk.


En pudsig detalje: da jeg gik igennem sitet for coaches fra Storkøbenhavn og Nordsjælland var hver eneste coach på sitet involveret med NLP (Neuro Lingvistisk Programmering). Måske er pengene i dette tilfælde bedre givet ud på et iværksætter- eller regnskabskurus istedet for lødige personlige udviklingskurser hvor du skal hjernevaske dig selv
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)