Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fristen på udvidet selvangivelse - overskridelse??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:43

Det giver dagbøder pr overskredet dag, og ja, det er noget de scorer kassen på :-)

... Jeg fik heldigvis min retur fra revisoren forleden, færdig og indberettet.. :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 22:47

Ja der er nok ingen kær hånd der... mit er først her til aften afleveret til revisor Surprise Det var ligesom oppe over nu og pludselig var det svært og få en til det, og han håbede det kunne nås, men ville dog ikke garantere til andet end 2-3 juli. Nu må vi se... det er meget begrænset hvad han skal lave. Vi blev enige om en årsrapport og så selvangivelse. Han synes ikke det var nødvendigt med decideret skatteregnskab, da jeg skulle beskattes af ... ja nu kan jeg ikke huske hvad pokker han kaldte det Embarrassed

Hvad giver du for dit og hvor meget bliver der lavet?

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 23:01

Forrige år fik jeg at vide fra revisoren, at tallene ikke ville være klar før nogle dage over tiden. Det skyndte jeg mig at give besked om til SKAT lige inden indleveringsfristen. Selve indleveringen blev ca 4 dage over tiden, men jeg fik aldrig en opkrævning på de 4 dage... Men om det var opkaldet forinden fristens udløb, der gjorde forskellen - det kan jeg ikke sige.....

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 23:04

Okay... nej det er ikke til at vide.

Min revisor sagde nemlig, at han selvfølgelig ikke kunne sidde og garantere os der ikke skete noget, men han var ret sikker på der ikke ville ske noget med 2-3 dage.

Til selskaber vidste han der blev sendt brev ud fra erhvervs- og selskabsstyrelsen 14 dage over tiden og så havde man en uge... dvs. 3 uger før der skete noget.

Men nu må vi se og ellers overlever jeg nok 200 kroner pr. dag i 2-3 dage.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:11
Nåe ja, så er der jo også lige skattetillægget på 7%

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 22:51

det koster kr. 200 pr. dag dog maks. kr. 5.000. Det opkræves som en ekstra skat på årsopgørelsen.

Et af de større problemer er, at SKAT lukker for tast-selv 1. juli (formentlig 2. juli kl. 09.00) og så skal man indsende papir selvangivelse. Der går sikkert flere måneder, før man får en årsopgørelse.

Der opkræves et skattetillæg på 7% af evt. retsskat, men s.v.j.v. ikke af kontrollovstillægget (som det hedder).

Et lille tip er, at man indberetter noget på selvangivelsen, og så efterfølgende indsender en regulering. Den har gået tidligere år, men jeg ved ikke, om SKAT har lavet den procedure om.

For at slippe for de 7% i evt. restskat kan man vælge at indbetale en frivillig skat senest 1.7. Også selv om årsopgørelsen ikke er færdig. Man får de overskydende penge igen, og ikke med 2% i skattefri præmie.

mvh

Jørgen

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 22:57

Ja okay, hvis jeg så får indsendt 2 eller 3 så er det 400 kroner.

Jeg er faktisk 99,9% sikker på jeg ikke skal betale tilbage, men kun have penge tilbage fra skat. Er der så yderligere omkostninger på den måde? Andet end de dumme dagbøder? Og hvad når man indsender på papir, hvornår registreres den så fra? Den dag man har underskrevet eller den dag de starter "sagen" som måske kan være 14 dage senere?

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 07:04

de har helt styr på, hvornår den er modtaget. Jeg har fået brev fra Skattecenter Næstved om, at man ikke kunne forvente en årsopgørelse før 1.7., hvis man indsendte selvangivelse på papir - og det var dem, der havde frist 1.5.

Jeg har ingen forslag til en forventet årsopgørelse ved indsendelse på papir.

Der burde ikke være flere "dummebøder" el.l.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)