Hej Amino gutter.. Jeg kan Simpelthen bare ikke finde ud af det her med SKAT og CVR osv.. Håber der er mpgem der gider bruge noge tid på at få mig på rette spor, så jeg ikke gør det forkert og ender med at have lave spildt arbejde, som aligevel ikk er lovligt.. Jeg har startet med at sælge hjemmesider her for nogle måneder siden, og jeg har samtidig et arbejde ved siden af + jeg modtager SU. Min SU og mit andet arbejde kører jeg på frikortet eller hvad det hedder, således jeg ikke betaler skat af de indkomster - dog skal jeg snart have ændret det, og fravalgt SU i nogle måneder. Men til sagen: Ud fra den måde jeg har gjort det nu, har jeg et excel dokument hvor jeg har angivet fakturapris og alt der er kommet ind fra hjemmesider, hvad jeg skal trække fra i skat og hvad min indkomst er. Jeg tror selv jeg har gjort det rigtigt, men skal jeg registreres og have CVR og betale moms også, eller hvordan? Hvad gør jeg lige - jeg vil gøre det rigtigt og lovligt jo?! Er rigtig forvirret og kan absolut ikk forstå hvad jeg skal og ikke skal. På forhånd tusinde tak, |
Hvis du kan holde dig under 50.000 DKK i omsætning, behøver du ikke at blive momsregistreret. Så er din fremgangsmåde fin nok.
Men hvis du ryger over 50.000, bliver du ramt af krav om at skulle betale moms af hele omsætningen, selvom du ikke har opkrævet den, så vidt jeg har forstået.