Uden at være advokat, så er jeg dog helt enig i de ovennævnte advokaters forslag. Stift et selskab - gerne et ApS og lav en anpartshaveroverenskomst. Den kan beskrive, hvor man deler indtægterne - men ved salg af ideen og dermed hele selskabet som ideen ligger i, så fordeles det efter antallet af anparter - medmindre andet er aftalt i anpartshaveroverenskomsten (så vidt jeg er orienteret)
Det gør også ideen mere salgbar, at den allerede ligger i eget selskab og med eget regnskab. Så kan I dokumentere hele forløbet over for interesserede købere, når I en dag beslutter jer for at sælge.
Husk - at selv om I er venner, så er det faktisk ofte set at venskaber forliser, når man begynder at gøre forretninger sammen. Det har jeg selv oplevet og det var ingen god oplevelse. Så prøv at sikre jer og jeres venskab med alle de forhåndenværende midler.
Held og lykke - og god vind med ideen!
Man må da håbe, at en 3½ år gammelt spørgsmål har fundet sit svar! ;-)
Haha, det havde jeg slet ikke set. Desværre opdagede jeg for sent, at jeg havde trykket på "Sidste" i bunden under emner, så jeg så sidste indlæg fremfor næste indlæg. Det forklarer da hvorfor vi sommetider ser at folk svarer på år gamle indlæg.