Hej Det har ikke været noget problem da jeg ikke har været bange for denne problemstilling, for som jeg ser på det så sidder jeg jo med hele idebaggrunden for projektet, og man har jo ALDRIG fået det hele ned på papir, når det er noget man inderligt brænder for, så går man konstant og udvikler ideen til noget nær det perfekte, det er jo en af flere grunde til jeg mødes med køberne flere gange EFTER salget for at dels give dem de oplysninger jeg ikke har på papir og dels for at hjælpe køberne med tolkningen af mine ideer.
Det største problem er at sætte en pris på et projekt. For man laver jo altid budgetter og kan se der er et overskud på det og det, men hvad er selve ideen VÆRD?
Det jeg har lagt til grund for mine priser på de solgte projekter, er hvor mange timer jeg har brugt på dem og om jeg har haft udgifter i den forbindelse. |
Dato: 4/6/2006 10:16:11 AM
Forfatter: korntroldHej
Det har ikke været noget problem da jeg ikke har været bange for denne problemstilling, for som jeg ser på det så sidder jeg jo med hele idebaggrunden for projektet, og man har jo ALDRIG fået det hele ned på papir, når det er noget man inderligt brænder for, så går man konstant og udvikler ideen til noget nær det perfekte, det er jo en af flere grunde til jeg mødes med køberne flere gange EFTER salget for at dels give dem de oplysninger jeg ikke har på papir og dels for at hjælpe køberne med tolkningen af mine ideer.Det største problem er at sætte en pris på et projekt. For man laver jo altid budgetter og kan se der er et overskud på det og det, men hvad er selve ideen VÆRD?Det jeg har lagt til grund for mine priser på de solgte projekter, er hvor mange timer jeg har brugt på dem og om jeg har haft udgifter i den forbindelse.
Der er bare noget jeg ikke forstår.
Hvordan foregår salget rent konkret?
Betaler køberen for et stykke papir med en korrekt nedskrevet ide om et projekt, eller betaler køber for en verbal forklaring på projektet?
Lyder jo meget interessant når man selv ligger inde med en ordentlig omgang ideer som man har skrevet ned i sin lille bog gennem snart 5 år