Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret?!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar alle sammen. Syntes nu det er en smule urimeligt, men hvaa ;-) Kunden har fået sin vilje og pengene er sendt retur.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:04

Baggrunden for reglerne er, at kunden jo ved fjernsalg, ikke kan se vareren ordentlig inden modtagelse. Derfor yder loven beskyttelse til forbrugeren. Ud fra, at du som erhvervsdrivende også scorer fortjenesten, pålægges du ansvaret. At du så, gætter jeg, er i en meget konkurrencepræget branche og dine fortjenester næppe er særlig høje, det tager loven ikke højde for...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:16

Men der er jo egenligt ikke forskel på om det er fjernsalg eller ej i dette tilfælde. Produktet kunne også være købt i en eller anden stationær forretning hvor kunden heller ikke har mulighed for at afprøve dem. Men havde fanget dem fra hylden, købt dem og åbnet indpakningen(revet indpakningen i stykker), afprøvet dem, for så at retunere dem igen. Er reglerne de samme her? Har aldrig set tilfældet, kun hvis der har været tale om RMA.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:12

Tja... ifølge loven har man ved fjernsalg ret til at pakken varen ud derhjemme og prøve apparatet - uanset at du/din leverandør har lavet en indpakning der ikke kan åbnes uden totaldestruktion.
Alternativt ville det jo være alt for let at omgå reglerne. Det ville bare være at pakke alt ind i hermetisk lukket plastik :-)

Sorry to say it - du scorer fortjenesten og dermed bærer du også ansvaret. Og lille fortjeneste er desværre ikke lig med lille ansvar... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16

Spørg evt. din leverandør om de har nogle tomme produktæsker - det har de nogle gange, som du kan få til at genpakke produktet. Så kan du sælge det som nyt - det må man nemlig gerne med varer der er returneret ved fortrydelsesretten. Sådan husker jeg det i hvert fald fra fra et par andre sager ...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)