Hej herinde.. Har længe overvejet at prøve at bruge lidt anderledes annoncekroner på et størrer salgssted (alla dba.dk, gulgratis osv) i Danmark istedet for bare PPC via Google. Dog har jeg lidt svært ved at se hvad jeg mon egentlig får for pengene. Er endt ud i et tilbud hvor jeg kan få et relevant link (hvilket jeg blev lovet var direkte, men nu viser sig det ikke er) til min side på en del emner og katagorier der har med min side at gøre. Der bliver snakket om 23000 visninger om måneden.. i et år, for 10000 eks moms. Siden er godt placeret på nogle søgeord jeg kunne bruge, derfor håbede jeg meget på et direkte link fra de forskellige katagorier, men det kan man vist ikke få lige med det samme.
Spørgsmålet er så.. sidder der en SEO person her, der bestemt mener du vil kunne gøre mere for 10000 eks. moms end en annonce kan gøre? Er også villig til at bruge flere penge efterfølgende hvis det ses at det virker.. Det drejer sig om siden www.seunlock.dk - der pt er ved at blive bygget i en ny version der er mere internationalsk. |
Det er jo svært at sige med de tal. 12 x 23.000 visninger kan være mange, det kan også være meget få. Med et halvdårligt banner kan du nemt risikere at få mindre end 1000 klik ud af de ca. 280.000 visninger. Konverterer du 10% af dem, og får dem til at unlocke deres mobil for 40 kr. så har du altså lavet dig en skod aftale.
Var jeg dig ville jeg uden tvivl få lavet en SEO strategi ud af de 10.000, du får ikke meget for de penge, men du kan helt sikkert få analyseret din side, hvilke keywords du burde starte med og noget onpage SEO. I det lange løb vil det helt sikkert betale sig.
Jimmy