Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med de 7 pér

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Ville høre om der var nogen der kunne forklare min betydningen af det 7 p - processer

Mvh Anne Mette

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:36

Hej Anne Mette,

Det er en lang forklaring. De 7 p'er står for Product, Place, Price, Promotion, People, Physical Evidence og Process. Det er således alt i din virksomhed. Jeg vil anbefalde dig at tjekke følgende link ud: http://www.berg-marketing.dk/mark_mix.htm#expanded 

Hvis du stadigvæk ikke føler du har styr på det, så send mig endelig en PM, så skal jeg nok hjælpe dig :)

Fortsat god dag.

Med venlig hilsen,

Daniel Jensen 

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:08

Hej Anne Mette

Jeg ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål. Mener du dit marketingsmix? Et marketingsmix består normalt af 4 p'er (Product, Price, Place og Promotion), men hvis du tilbyder et serviceprodukt består det af 7 p'er (de 4 + Personnel, Physical og Process).

Et marketingsmix består af handlingsparametre som styrer virksomhedens afsætning og disse handlingsparametre fastsætter virksomheden selv.

I forbindelse med planlægning af en virksomheds markedsføring er det ofte virksomhedens samlede parameter-mix(altså alle de 4 eller 7 P'er) der giver virksomheden et image eller en profil hos kunderne. Opdeling af virksomhedens handlingsparametre i de 4 p'er (7 p'er) er et udtryk for traditionel tilgang til virksomhedens markedsføring, hvor virksomheden skal gennemføre en række bestemte aktiviteter i forhold til kunden.

Altså hvordan handler du over for dine kunder i henhold til de 4 p'er (7 p'er). Når du udvikler dine ting og fastlægger prisen, skaber parametrene grundlaget for, at forbrugeren får præferencer for netop dit produkt.

Jeg ved ikke om jeg har gjort det mere indviklet end det er (jeg er ikke den bedste til at lære fra migConfused ), men ellers kan du læse om dette i næsten alle marketingsbøger.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:13

AMR:
Hej allesammen

Ville høre om der var nogen der kunne forklare min betydningen af det 7 p - processer

Mvh Anne Mette

Hej Anne Mette

Jeg har for nylig lavet en video om netop det udvidede marketing mix med de 7 P'er:

Jeg håber, videoen giver dig de svar, du leder efter. Alternativt er du selvfølgelig velkommen til at spørge løs Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)