Hej Anne Mette
Jeg ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål. Mener du dit marketingsmix? Et marketingsmix består normalt af 4 p'er (Product, Price, Place og Promotion), men hvis du tilbyder et serviceprodukt består det af 7 p'er (de 4 + Personnel, Physical og Process).
Et marketingsmix består af handlingsparametre som styrer virksomhedens afsætning og disse handlingsparametre fastsætter virksomheden selv.
I forbindelse med planlægning af en virksomheds markedsføring er det ofte virksomhedens samlede parameter-mix(altså alle de 4 eller 7 P'er) der giver virksomheden et image eller en profil hos kunderne. Opdeling af virksomhedens handlingsparametre i de 4 p'er (7 p'er) er et udtryk for traditionel tilgang til virksomhedens markedsføring, hvor virksomheden skal gennemføre en række bestemte aktiviteter i forhold til kunden.
Altså hvordan handler du over for dine kunder i henhold til de 4 p'er (7 p'er). Når du udvikler dine ting og fastlægger prisen, skaber parametrene grundlaget for, at forbrugeren får præferencer for netop dit produkt.
Jeg ved ikke om jeg har gjort det mere indviklet end det er (jeg er ikke den bedste til at lære fra mig
), men ellers kan du læse om dette i næsten alle marketingsbøger.