Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed eller I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at være selvstændig, har nogle planer om at importere nogle ting fra kina og sælge dem i dk. Det skal foregå via en webshop, der skal ikke være en fysisk forretning. Skal jeg registrere mig som et I/S eller enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil ikke give mig selv løn men blot beholde overskuddet

Jeg mener ikke der er nogle risiko derfor har jeg ikke tænk mig at starte et ApS endnu, det er noget jeg først vil gøre om et par år, hvis alt går som forventet.
Kan ikke rigtig se hvad forskellen på et I/S og enkeltmandsvirksomhed er ? fordel & ulemper ?

På forhånd tak..

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 18:14
Hvis det kun er dig selv, er der (så vidt jeg lige er orienteret) ingen forskel.

Vil dog råde dig til ApS, på den måde er det firmaet, og ikke dig personligt der bliver den juridiske enhed.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:19

I/S er hvis man er flere, og stadig ønsker virksomheden personlig.

Du hæfter dog både personligt og solidarisk i I/S

Så vidt jeg har lært ihvertfald :)

Tilmeldt 5. Apr 06
Skrevet kl. 20:38
Mange tak, herinde -> http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/NyStartVejl-V4-tilproduktion.pdf

I rubtik 12: Hvad skal jeg sætte et flueben udfor når jeg vil registrere mig som et enkeltmandsvirksomhed og ikke ønsker nogen løn, altså jeg tænker på A-skat, AM-bidrag, Sporadisk afregning af løn, virksomheden betaler løn gennem et løbbureu, ATP, udbetaling af B-inkomst, grønlandsk indeholdelsespligt ? er godt klar over at jeg under antal ansatte skal skrive 0 ansatte.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:49

Du skal springe punkt 12 over, ligesom du gjorde med punkt 11 (lønsumsafgift). Ellers skal du månedlig indberette, at du har 0 ansatte for ikke at få bøder for manglende angivelser.

Hvis du på et senere tidspunkt skal til at udbetale løn eller honorar, kan du ændre din registrering. 

Held og lykke med firmastarten. 
Tilmeldt 5. Apr 06
Skrevet kl. 21:59
Oki, mange tak..
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)