Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved ophold i Australien?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har et spørgsmål der i og for sig ikke har noget med iværksætteri at gøre, men jeg håber der er en revisor eller anden skattekyndig med overskud herinde :)

Jeg skal et år til Australien med min kone, hvor vi skal bo og arbejde. Jeg er meget i tvivl om, hvordan vi vil blive beskattet, da information fra SKAT svinger lidt fra gang til gang vi har snakket med dem.

Så vidt jeg har forsået, kan vi bruge ligningslovens §33a via dobbeltbeskatningsaftalen og brug af eksemptionmetoden. Da vi skal bo der fra i 12 måneder uafbrudt, er opholdet på mindst 6 måneder, hvilket skulle være kravet for at bruge metoden.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, betyder det at vores indtægt i Danmark ved fremleje af hus beskattes med dansk skat, mens vores indtægt i Australien, for australske arbejdsgivere, beskattes udelukkende i Australien og med australsk skatteberegning.

Jeg håber spørgsmålet er til at forstå og til at svare sig ud af igen. På forhånd tak for jeres hjælp,

Jesper Lindhardt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Held og lykke med det.

Hvis ikke en evt. dobbeltbeskatningsaftale med  Austalien siger noget andet, vil jeg mene, at du har forstået det

rigtigt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)