hejsa. Hvad synes i gør en firmafest god? er der evt. nogle som har nogle erfaringer med sjove firmafester og hvad der gjorde dem sjove? Hvad synes i at der skal foregå til en firmafest og hvilke mad er den bedste? ser frem til nogle spænden og måske sjove indlæg :-) |
En god firmafest er for mig en fest, der er ordentlig planlagt, hvor der gøres noget ud af det. Deltagerne skal bare ikke have fornemmelsen af, at det er stift og planlagt. Det, der gør festerne sjove er deltagerne. Og så er det arbejdet at gøre dem sjove, der er udfordringen. Der er mange tilfældigheder, der gør en fest til en succes eller bare til noget la-la. Til en god firmafest hører som regel god mad og drikkevarer. Buffet eller "bare alt på bordet" mad. Jeg formoder ikke, at du vil høre om alle mine livretter indenfor genren - det kan godt tage en rum tid. Servering kan godt blive lidt for formelt, med mindre at det foregår på en restaurant - så kan det være nødvendigt. Jeg har deltaget i et utal af fester, hvor man altid skal foretage et eller andet. Og de fleste steder gør man det af pligt. Deltagerne skulle jo nødigt aktivere sig selv. Det er specielt dårligt, når en fest afbrydes fordi der skal leges selskabslege. Drop det. Skal man lave noget, så få det overstået inden maden. I et firma er det vigtigt at man taler med sine kollegaer og får nedbrudt barrierer og aflivet nogle af dagligdagens småting, der kan give lidt fnidder. Find noget at være fælles om. Det kan være temafester i lidt afdæmpet form, men bare så det giver en fælles samhørighed ved festen.
Der kan skrives en hel afhandling, men her fik du et konglomerat.
Hilsen Jakob