Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google's oversættelse's funktion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Spørger egentligt bare af nygærighed, men er jeg den eneste der har haft stor fornøjelse af googles oversættelses funktion - altså direkte fra søgeresultaterne? Ved godt de måske ikke er så gode, men de er gode nok, til at få en forståelse af tekster.

Mvh

Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:58

Nej, bestemt ikke.

Jeg bruger den også flittigt - det er nemt, men desværre ikke korrekt oversat det hele, men det er jo også kun BETA indtil videre.

Men jeg kan, ligesom dig, varmt anbefale værktøjet.

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:12

bruger den flittigt men kan til tider give nogle virkelig underholdende indslag. Den oversatte "blivende syninger" med "venstre griner højlydt" men som regel ingen problemer i at forstå budskabet

Fra København
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:53

Helt enig. Forleden havde jeg brug for at forstå nogle nyheder på et kinesisk website - og det lykkedes rent faktisk (tror jeg) at forstå indholdet. Fantastiske muligheder det pludselig giver at få adgang til alverdens sprog.

Vh Jon

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:44

Google Translate er noget er det mest geniale Google har implementeret.

Jeg oversætter altid fra fremmedsproget til engelsk, det giver virkelig fine resultater.

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:37

Jeg bruger det når jeg skal svare kunder i Norge og Sverige. Istedet for mit gebrokne skandinaviske kan jeg nu levere en mail der er næsten korrekt.

jeg overvejer at anvende det når jeg skal ha' shoppen oversat til tysk, så håber jeg mine egne tysk kundskaber kan hælpe med at finde de værste fejl.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 00:03

Jeg vil ikke anbefale at det bruger det som et oversættelseværktøj til noget blivende. Det er fint nok til en nødtørftig forståelseshjælp af et websted på udenlandsk, men det er ikke godt nok til at oversætte endnu.

Jeg forsøgte at bruge det til en lynoversættelse af noget tekst på et websted for en frisør, men da den oversatte "vi klipper dit hår" til "we rock your hair" (!) bestemte jeg mig for at gøre det manuelt. Oversættelsen er da meget funky, men ikke særlig brugbar...   :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:06

Jeg vil give morten ret, den er ikke super god hvis mnan skal have noget oversat til brug, men for forståelse er den super god.

Jeg er begyndt at bruge den meget til at finde ud af hvad div udenlandske firmaer skriver om dem selv og deres produkter, da jeg kun kan engelsk, og der er vildt mange interessante produkter lavet i lande hvor man ikke taler engelsk og ofte heller ikke skriver noget engelsk på deres site andet end lige kontaktinformationer på deres eksportside.

Men er også god til bare at smide tekst ind i, som jeg også bruger hvis jeg får korrespondancer på andet sprog end dansk eller engelsk.

Jeg syntes generelt bare at det er cool at der er kommet noget som oversætter til dansk, som ikke er så dyrt. Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 10:09

Google Translate er et superfedt værktøj. De fejl, den laver, er tit så sjove, at det ikke gør noget, at de er der! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:15

Google Translate er noget af det bedste der er sket i nyere tid.

Kan man overhovedet ikke sprog er det alligevel lykkedes at lave gode handler på dansk og så oversætte til engelsk og alligevel modtage de korrekte bestillinger.

Dog savner jeg en oversætterknap på bjælken der kan trykkes på, når noget skal oversættes straks.

Hvem ved hvordan man gør?

mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)