Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fast sætning af pris

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Dette er mit første indlæg her på siden, så hvis jeg gør noget forkert så undskylder jeg med det samme ;)

Nå men nu til sagen. Jeg er i gang med at starte et konsulent firma op. Et firma hvor jeg skal hjælpe en bestemt målgruppe med at få mersalg, og optimer deres arbejdes gang.

Kunderne er der, jeg er fuldt og fast overbevist om at der er mulighed for stor vækst inden for denne gruppe, men jeg har alligevel valgt at gøre det således, at jeg kan udvide til andre målgrupper når tid er.  

Problemet er så bare, at jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad den rigtige pris skal være for et sådan konsulent besøg. Jeg vil jo gerne have så meget som muligt, men omvendt vil jeg helst ikke skræmme folk væk med prisen. Tids mæssigt vil der nok sammenlagt blive brugt et sted imellem 15 og 25 timer på hver kunde.

Så spørgsmålet er skal man give en fast pris, en time pris og hvad skal de evt. være.

Håber nogen af jer der har brugt eller har været konsulenter vil bruge lidt tid på at hjælp et nyt kommende firma.

Med venlig hilsen

Dan

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:07

Hej Dan

Velkommen til Amino. Jeg ville gerne give et bud på, hvad der er smartest at gøre. Men når branchen, kundegruppen osv. ikke fremgår, så er det meget svært. Umiddelbart er 15-25 timer jo en rimelig stor ordre for nogle typer kunder mens det er peanuts for andre. Men måske kan du starte med et intromøde med kunderne, hvor du sælger din service, og så giver dem valgmuligheder angående køb pr. time med løbende afregning eller rabat, hvis de vælger et pakketilbud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:46

Hvis du selv, eller din serviceydelse, er ny i markedet vil jeg helt sikkert anbefale at starte meget lavt. Sælg det evt. som et introduktionstiblud. Som konsulent har du meget brug for referencer. Når telefonen så begynder at ringe for meget - fordi du er god og alt for billig, så sætter du prisen op, for at justere efterspørgslen til det niveau du kan håndtere.

Det er sådan nogenlunde jeg selv har gjort det - og det har virket rigtig godt :)

Tilmeldt 9. Jun 08
Skrevet kl. 21:12

hej

Hej Anette/Inloco.

jeg kan sige det er inden for fødevare virksomheder, typisk er det små/mellem store virksomheder på en 5-10-35 ansatte.

Jeg ville gætte på at sådan en type virksomhed typisk helst ville have en fast pris, det gør det også en del nemmer for mig fordi hvor går grænsen på networking / hygge snak og så arbejde. Det kan jo nogle gange være svært at skelne imellem.

Tilmeldt 9. Jun 08
Skrevet kl. 21:56

bump slet ingen der kan/vil komme med nogle bud ? ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)