Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop med microwallet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg leder efter en webshop som skal være lidt speciel. Den skal kunne håndtere salg af elektroniske filer (pdf'er) og den skal (helst) kunne "gemme" indbetalte penge (dvs. man betaler ind til sin konto og har så x-antal credits stående til man bruger dem). Det sidste er pga produkterne typisk vil koste mellem $1-$5 og det er jo ærgeligt hvis al indtjening forsvinder i gebyrer fra betalingsselskaberne.  

Herudover skal den helst være hostet så jeg slipper for bekymringer omkring opgraderinger osv. Den vil henvende sig til et internationalt publikum, men primært det amerikanske, så bør jeg satse på et hostingfirma i USA?

Hvis der er nogen råd til hvilke betalingsløsninger der er gode så sig endelig til :)

Håber nogen herinde har nogle gode råd, på forhånd tak :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Hej Jesper

Vi har lavet løsningen http://nitrobogen.dk, som er online salg af en e-bog (og en fysisk bog), er det noget i den stil du leder efter?

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:58

Hej Henning,

nydelig shop, jeg satser dog på lidt flere produkter :) Tak for hurtigt svar, både ja og nej til om det er det jeg leder efter, dog :)

Jeg har i sin tid haft en Dandomain shop - og den virkede da fint, men de specifikke behov som nævnt ovenfor er dem jeg er mest interesseret i om nogen har erfaring med. Speciel "microwallet"delen, jeg bruger en tilsvarende på www.istockphoto.com hvor jeg køber credits til senere brug på produkter på siden. Dette er som nævnt pga. mine produkter vil være meget billige og så forsvinder al indtjening jo lidt i gebyrer. Og så var der også lige spørgsmålet om jeg burde hoste siden i usa da mine brugere hovedsageligt vil være derfra?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

Hej Jesper

Jeg kan ikke lige helt huske om DanDomains gavekort funktion kan bruges på en mere kreativ måde, hvor man så køber for f.eks 200 kr. credits(gavekort) og så efterfølgende bruger gavekorts koden(istedet for login) som betaling. Bare en ide, men ja det vil ikke være det samme istockphoto.

Ift. hosting, så har vi desværre ingen erfaring med hosting i udlandet, vores kunder vil helst have et dansk supportteam, men det er vel en smagssag.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:19

gavekort - hmmm... lyder i hvert fald som noget der er værd at checke, tanx :)

næh, jeg har heller ingen erfaring med hosting i udlandet - jeg tænkte bare at responstiden måske var lidt bedre med en udenlandsk server. Og så er der jo også spørgsmålet omkring modtagning af betaling fra amerikanske kunder, de kommer jo nok ikke med dankort *G*

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

he he, nej det tror jeg heller ikke de gør Smile

Held og lykke med projektet.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:26

Jeg er begyndt at rode lidt med joomla, og kan se at VirtueMart er et shopmodul til denne, jeg overvejede at prøve det af, men så tænker jeg lidt på sikkerheden ved selv at have løsningen i hånden frem for et hostingfirma som forhåbentligt ved mere om betalingssikkerhed end mig :) Har du nogen erfaringer med sikkerheden i det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

Ja, joomla er et ganske glimrende CMS og vi har da også lavet et par løsninger, virtuemart har vores udviklere ikke talt så godt om(kan ikke huske hvorfor, men nævnte noget om at osCommerce kunne noget mere eller noget i den stil). Det med sikkerheden er jo nok noget der skal arbejdes på løbende, da det man ikke ved idag, sikkert nok kan komme uden om imorgen, men det er jo ens for alle.

Vi kører for det meste med Dynamicweb til websites og DanDomain til webshop, netop for at vores kunder bare kan læne sig tilbage og ikke skal bekymre sig om opdateringer/sikkerhed/oppetid osv og hellere vil betale sig fra dette, men igen det er jo igen en smagssag.

Vi har dog indledt et samarbejde med nogle gutter som er benhårde til opensource løsninger, så mon ikke at virksomheder som dem, der ikke laver andet kan skrue nogle sikre løsninger sammen. Så find evt. nogen med nogle gode referencer i udviklingen af opensource løsninger.

Jeg ved ikke rigtig om jeg selv ville lave en webshop, det ved jeg forlidt til sikkerhed om, men mon ikke der nogle opensource guruer herinde som kan svare på dette med sikkerheden herinde.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)