Jeg synes simpelthen det er så ringe at jeg dårligt gider skrive mere, andet end skulle det være på opfordring. Nå, here goes:
De reklamerede med en default procent på ca. 2 da jeg startede op - den holdt ikke - langt fra.
De gav mig indtrykket at man kunne tjene penge på at yde mikrolån til afrikanske iværksættere - det kan man IKKE for priserne bliver budt helt derned hvor valutasvingningerne æder hele "profitten" - og vi snakker den profit der ville være hvis deres default-rate på 2% holdt.
Og så er de 100 år om at opdatere defaultede lån - jeg har fået nogle beskeder om at de ville æde nogle af dem - SUPER - tak for det !
Her er et lille udklip fra min konto:
Interest earned after taxes and all currency gains/losses:
|
€80.74
|
Taxes paid on interest:
|
€13.72
|
Defaulted principal:
|
€324.75
|
Jeg meldte mig ind d. 27/08/2009 - det er nu lidt over et år siden - og jeg skød 10.000kr ind. Jeg har fordelt dem i små bidder på utallige små virksomheder for at fordele min risiko så godt som muligt. Jeg betragter sådan set alle 10.000kr som spildt, så jeg vil bare blive ved med at geninvestere resterne og lade pengene blive ædt op til der ikke er mere tilbage.
Martin og andre herinde fra er med i projektet for at støtte afrikanere, og ikke for at tjene penge - de betragter altså deres penge op af lommen som velgørenhed - det gjorde jeg ikke...
Enten er MYC4 en "alt for god forretning" - eller også er den en decideret gavebod for grådige afrikanere. Jeg beskylder ikke nogen for noget og er egentlig også ligeglad hvad der er tilfældet - jeg kigger kun på tallene og de er rædsomme.
Som I nok kan se er det ikke nogen god forretning at være med i MYC4 - lad dog for hulen være med at spilde jeres penge på sådan noget fis. Giv jeres penge til Røde kors eller lign - man må da formode at det forlænger flere liv i længere tid end velgørenhed gennem mikrolån til individer. Deres administraitonsapparater er vel lige dyre begge to...
Jeg må lige undersøge om det er fradragsberettiget, for det må da helt sikkert gå ind under velgørenhed.
Hvis MYC4 nu gav renten en nedre grænse således at deres investorer statistisk ikke mistede penge mere, så kunne vi snakke. Nu er der gået noget tid og de kan lave et datatræk på et repræsentativt udsnit af lån og regne default-ratioen ud og så kunne de kalkulere en nedre grænse for rentesats på baggrund af default-ratio, valutastabilitet i de forskellige lande og så selvfølgelig have i mente hvad man kan få i indlånsrente i resten af verden så godt som uden risiko. At de ikke gør det viser jo bare at de ingen respekt har for deres investorers penge - for det er dem der har tallene - en investor kan ikke tage stilling og hopper straks på et lån til 6-7% - det er jo meget bedre end de 3-4% han får herhjemme i Danmark - ikke sandt :D ?
Venlig hilsen
Jørgen Olsen