Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MyC4 er de troværdige??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har nu investeret +1300 Euros i projekter i Africa gennem MyC4. Jeg ville høre om der er flere der undre sig over deres opgørelse af for sent betalinger?

Som jeg ser det er 100% af mine investeringer "Late" men det fremgår ikke af MyC4 hjemmeside.

Jeg har også prøvet at trække penge hjem. Men det fik jeg heller ikke noget ud af. De skriver at man ville få svar i løbet af 14 dage, men igen har det vist sig at det ikke stemte overens med virkligheden.

Jeg undre mig også over at en person fra Afika kan have en årlig indtægt på over 100.000 Euro. Hvorefter denne person så ansøger om et lån på 2.000 Euro

Jeg har tidligere anbefalet dem til alle jeg kendte! Men nu vil jeg nok råde folk til ikke at investere i dem. Jeg føler ikke der er styr på de ting de laver. Har skrevt til dem, men har ikke fået svar endnu. 

Jeg håber at høre fra flere der har haft gode eller dårlige oplevelser med MyC4..! Jeg har desværre ikke nogle gode endnu.

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:31 | Låst

Kære Remy

Jeg skal gerne gå ind og undersøge dine udlån på MYC4 - og du er velkommen til at kontakte mig på mads@myc4.com eller 4016 4111 så vi kan få svaret på dine spørgsmål - som kræver ldt flere informationer til os. Beklager at du ikkehar hørt fra os - det skal vi gøre bedre.

MADS 

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:40 | Låst
Kære Remy,
Svaret er ja! MYC4 er aldelse troværdige – det kan jeg selvfølgelig sagtens sige, da jeg arbejder i MYC4.
Samtidig vil jeg dog også sige at jeg 100% forstår din undren, og jeg vil meget gerne kigge nærmere på dine specifikke lån, hvilket jeg dog foretrækker at gøre via MYC4’s side.
Mads (CEO) sammenligner ofte MYC4 med en et år gammel baby, der skal lærer og skabe sin personlighed. Med andre ord er MYC4 et stort og ambitiøs projekt, der stadig er i opbygningsfasen, og derfor langt fra perfekt. En af de stor udfordringer er netop at kommunikere forhold omkring lånene på den lettest forståelig måde til investorerne. Med andre ord er det ikke lånene det er galt med med kommunikationen. Jeg har uden held forsøgt at finde de blog-posts du referer til på MYC4 - det er netop også en af de kommunikations redskaber, der skal forbedres før MYC4 kan rykke ud af Beta. Lad os forsætte diskussionen på MYC4. Når jeg har skrevet via MYC4 bloggen poster jeg et link her så andre også kan følge med. Mvh,
Lone – MYC4

Tilmeldt 9. Jun 08
Skrevet kl. 10:12 | Låst
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:40 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej Remy !

Jeg undrer mig også, for jeg har 2 lån på hver 50 Euro og 12 % rente der er tilbagebetalt.

De har kostet mig ca. 2 Euro stykket, da der er tilbagebetalt 48 Euro pr. lån.

Så nu venter jeg bare til alle mine lån er tilbagebetalt, så er det slut.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:09 | Låst
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Ja jeg kan kun advare mod at investere i dem. Med en default procent på næsten 8 % og stigende er det klart at de ikke gør deres arbejde godt nok!

Der er jo heller ingen gulerod for dem, da de jo får deres penge når lånet udbetales.

Så jeg tror din beslutning er helt rigtig. Jeg sider også med et stigende antal projekter der bliver defaulted. Jeg er begyndt at donnere mine poker gevinster til Kræftens Bekæmpelse istedet, det giver da mere mening end at folk skal tjene penge på at jeg hjælper andre mennesker!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 17:04 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lige en ting mere omkring MyC4!!

Jeg har bedt om en udbetaling, og det er jo en process som de har gjort så besværlig så muligt!

Efter 10 dage hvor jeg kan se at pengene er trukket fra min konto på MyC4 kan jeg stadig ikke se indbetaling på min engen konto.

Jeg kontakter MyC4 og efter nogle dag får jeg en besked om at de har overført dem til min konto xxxxxxxx og de vedhæfter bekræftelsen i PDF format. Hvis de ville have taget sig 10 Sekunder tid til at se PDF'en igenne kan de se at de har overført min penge til en anden konto!

Jeg synes de er totalt til grin!!!

At fejle er menneskeligt. Men de checker åbenbart ikke de anmeldelser de får grundigt nok. Hvis der kommer en klage over manglende modtagelse af beløbet, checker man da kontonummeret som det første! Åbenbart ikke hos MyC4!

Nu skrive jeg så til dem og sender dem nogle screenshots af fejlen med en rød cirkel omkring så de ikke skal overse det igen! Men ark ingen svar!! Nu skal man igen vente 2½ år på et svar, hvor de højst sandsynligt overser noget igen igen!

Så anbefaling LAD VÆRE MED AT GIVE MyC4 DINE PENGE!!! 

Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 23:54 | Låst

@Grønn:

Det er fordi du ikke har læst hjemmesiden igennem. Vælger du en rente på "kun 12%" (meget lavt efter afrikanske forhold) kan du ikke forvente et overskud, da renten bliver spist op af omkostninger. Det fremgår tydeligt af hjemmesiden, at den profitorienterede investor vil vælge en rente på 15-25%. (Og jeg ville umiddelbart ikke sætte den lavere end 25%.)

Du har altså sat renten for lavt til at begynde med, så det er din egen skyld at der er et underskud.

Jeg kan anbefale at læse deres faq (grundigt).

https://www.myc4.com/About/MAIN_FAQ

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 00:08 | Låst

Da jeg investerede i MyC4 stod dette ikke på deres side! Men godt de omsider har sat nogle brugbare informationer på deres side.

Ændre dog stadig ikke ved min holdning til MyC4. Om du vil investere i dem er/bliver dit tab/problem. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 03:14 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes simpelthen det er så ringe at jeg dårligt gider skrive mere, andet end skulle det være på opfordring. Nå, here goes:

De reklamerede med en default procent på ca. 2 da jeg startede op - den holdt ikke - langt fra.

De gav mig indtrykket at man kunne tjene penge på at yde mikrolån til afrikanske iværksættere - det kan man IKKE for priserne bliver budt helt derned hvor valutasvingningerne æder hele "profitten" - og vi snakker den profit der ville være hvis deres default-rate på 2% holdt.

Og så er de 100 år om at opdatere defaultede lån - jeg har fået nogle beskeder om at de ville æde nogle af dem - SUPER - tak for det !

Her er et lille udklip fra min konto:

Interest earned after taxes and all currency gains/losses: €80.74
Taxes paid on interest: €13.72
Defaulted principal: €324.75

Jeg meldte mig ind d. 27/08/2009 - det er nu lidt over et år siden - og jeg skød 10.000kr ind. Jeg har fordelt dem i små bidder på utallige små virksomheder for at fordele min risiko så godt som muligt. Jeg betragter sådan set alle 10.000kr som spildt, så jeg vil bare blive ved med at geninvestere resterne og lade pengene blive ædt op til der ikke er mere tilbage.

Martin og andre herinde fra er med i projektet for at støtte afrikanere, og ikke for at tjene penge - de betragter altså deres penge op af lommen som velgørenhed - det gjorde jeg ikke...

Enten er MYC4 en "alt for god forretning" - eller også er den en decideret gavebod for grådige afrikanere. Jeg beskylder ikke nogen for noget og er egentlig også ligeglad hvad der er tilfældet - jeg kigger kun på tallene og de er rædsomme.

Som I nok kan se er det ikke nogen god forretning at være med i MYC4 - lad dog for hulen være med at spilde jeres penge på sådan noget fis. Giv jeres penge til Røde kors eller lign - man må da formode at det forlænger flere liv i længere tid end velgørenhed gennem mikrolån til individer. Deres administraitonsapparater er vel lige dyre begge to...

Jeg må lige undersøge om det er fradragsberettiget, for det må da helt sikkert gå ind under velgørenhed.

Hvis MYC4 nu gav renten en nedre grænse således at deres investorer statistisk ikke mistede penge mere, så kunne vi snakke. Nu er der gået noget tid og de kan lave et datatræk på et repræsentativt udsnit af lån og regne default-ratioen ud og så kunne de kalkulere en nedre grænse for rentesats på baggrund af default-ratio, valutastabilitet i de forskellige lande og så selvfølgelig have i mente hvad man kan få i indlånsrente i resten af verden så godt som uden risiko. At de ikke gør det viser jo bare at de ingen respekt har for deres investorers penge - for det er dem der har tallene - en investor kan ikke tage stilling og hopper straks på et lån til 6-7% - det er jo meget bedre end de 3-4% han får herhjemme i Danmark - ikke sandt :D ?

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)