Her hos weltklasse har vi haft rigtig gode resultater med håndskrevne Direct Mails. Det er som om, ting der er håndskrevet altid kommer frem til modtageren.
Ellers vil jeg anbefale, at du får fat på en bog der hedder "Praktisk Direct Marketing" (skrevet af Frederik Bisbjerg). Den er fyldt med masser af gode råd - også på et ultra lavpraktisk niveau. Blandt andet kan han fortælle, at modtageren af en direct mail typisk bruger meget længere tid på at kigge på bagsiden af en kuvert - end på forsiden. Så derfor er det måske en god idé, at du skriver dit budskab på bagsiden af kuverten?
Vender lige tilbage til det du skrev.... Hvad mener du med håndskrevne Direct Mails? Har ikke stødt på den fremgangsmåde før, hvis du mener at man skriver brevet i hånden.
Måske et dumt spørgsmål, men må jo bare spørge for at få svar
Ja det var heller ikke særligt klart - så det er vist helt fair Nanna.
Det er en lidt længere historie, men kort fortalt har vi gjort følgende. Vores bureau hedder weltklasse og er vores identitet er bygget op omkring filosofien "Du er weltklasse". Det er en vigtig del af vores profilering, at fortælle vores omgivelser, at det de gør er godt - altså weltklasse. Derfor har vi gennem de seneste par år sendt håndskrevne postkort til mellem 1 og 10 erhvervspersoner om ugen. Tit udspringer kortene af noget vi læser i avisen (f.eks.: virksomhed A har haft rekordstort overskud). Så sender vi simpelt hen et postkort stilet direkte til direktøren, hvor vi lykønsker med det flotte resultat. Vi skriver aldrig noget om, at vi gerne vil sælge noget.
Vores oplevelse er, at håndskriften er en direkte vej til direktørstolen. Der er nemlig ingen sekretærer, der tør sortere et håndskrevet postkort fra. Jeg ved ikke om det kan overføres til din situation - for os er metoden jo meget bygget op omkring en historie. Men måske du kan finde på en måde, at bruge det på.
Tak for dit svar. En rigtig god ide' med de postkort.
Har lige været inde og lure din hjemmeside.....den er bare for fed. Sad faktisk og fik et lille (læs:stort) smil på læben. Øv at I ligger helt deroppe nordpå... og øv at jeg ikke har en grafisk uddannelse. Kunne ellers godt se mig selv som en del af jeres team. Så trendy og bare så helt anderledes end alle andre.
Kigger nok forbi en anden gang. Når mit lille firma snart kommer i gang, kunne det jo være der med tiden blev lidt ekstra på kistebunden, til at få jer ind over med et par gode ideer. Er vild med jeres humoristiske tilgang til produktet. Super
Vi er en konsulentvirksomhed, som der rådgiver virksomheder i indkøb af adresseret distribution og adressering. Det betyder på godt dansk, at vi finder den billigste porto til virksomheder.Så hvis I skal have sendt en direct mail ud til nye virksomheder eller eksisterende så sig til - så kan vi hjælpe med, at gøre jeres kampagne meget billig.
Jeg ved Martin Thorborg har skrevet noget møg godt materiale om direct mail i nogle af hans nyheds breve - tag et kig i hans arktiv og se om du kan finde nogle med de gyldne informationer i her - Jeg tør ikke sige hvor du skal starte og/eller begynde da der er en del efter hånden.
Du kan også købe hans e-pusher - hvor der også står nogle gyldne råd!