Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat af varekøb hvis varekøbet er med videresalg for øjet på min webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et relevant spørgsmål. I den nærmeste fremtid planlægger jeg at sælge produkter (hudpleje) på min webshop. Der er dog en del skatteregler, som for mig er forvirrende. Jeg har derfor et spørgsmål:

Skal jeg betale skat af en vare jeg køber, for derefter at sælge den?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig:-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:01

Nej, kun af dit overskud.

Så hvis du køber til 10 kroner og sælger til 15, så er dit overskud 5 kroner, som der skal betales skat af. (Meget forenklet!) 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13

Men jeg har spørgsmål til:

Hvis jeg tjener 5 kroner, og udelukkende bruger de 5 kroner på køb af varer med videresalg for øje, skal jeg så betale skat af de 5 kroner?

Mie Hultengren

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:13

Du tænker måske på hvad med de varer, du har købt men ikke solgt endnu. De vil stå i din balance (aktiver) som en varebeholdning. Det er først, når du sælger et produkt, at du kan gøre op, hvad din indtjening (fortjeneste) er. Og det er (forhåbentlig) et overskud og som Anders skriver, så er det af det beløb, du betaler skat af.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:37

Nej det skal du ikke. Skatten opgøres ikke for hver handel eller vare, men over et helt år. Så når året er gået lægger du alle dine indtægter sammen og trækker alle dine udgifter fra. Derved får du årets resultat, som du skal beskattes af.

Husk også at der er noget der hedder moms. Det er lidt mere indviklet, men princippet er det samme som for skatten.

Martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:53

Helt forenklet og uden moms: Du køber en vare for 10 kr. Den sælger du for 15 kr. Fortjeneste 5 kr. Du køber så en ny vare til videresalg. Den koster 15 kr. (nu har du ingen penge i kassen, men en vare til en værdi af 15 kr.). Og så sker der ikke mere i din forretning.

Resultat: Du skal betale skat af din fortjeneste på 5 kr. Du har en varebeholdning på 15 kr. og da du ikke har andet overhovedet er det også din egenkapital. Så alt, hvad du tjener skal du betale skat af - uanset hvad du egentlig bruger pengene til (med mindre det er til dækning af driftsudgifter eks. telefonregning). Et varekøb er ikke en driftsudgift, men alene en omfordeling af dine aktiver (først lå pengene i kassen - så køber du en varebeholdning).

Hilsen Jakob 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)