Hvis jeg skulle købe fx badeværelsesmøbler på nettet, som er forholdsvis dyre og store, ville jeg kigge meget på, hvordan i forholder jer til reklamation, ombytning osv. Hvis jeg klikker på jeres "kundeservice"-knap, kommer en side frem med masser af muligheder, reklamation, returvarer osv. Jeg synes, i skulle lade handelsbetingelserne være den side, man kommer ind på først, for umiddelbart kan det godt virke som om, at hvis man har noget der skal returneres, er det meget besværligt.. store lange skemaer som skal udfyldes og man skal kunne begrunde al ting med billed-dokumentation osv. min første tanke er; Hvad nu, hvis de ikke synes, mine begrundelser er gode nok, kan jeg så ikke få det byttet? Der er lagt meget vægt på at fremhæve alle forbeholdende, og det skal i selvfølgelig også have med.. Men hvad med at skrive noget, som kan gøre kunden lidt mere tryg, så i stedet for at det første man ser er VED MODTAGELSE ER DET VIGTIGT DU KONTROLLERER... Så kunne der i stedet stå noget i stil med: Hos billigvvs vil vi gøre alt for, at du bliver tilfreds med din varer - for vi lever af tilfredse kunder. Jeg kan ikke finde information omkring hvad i gør mht. fragt, hvis jeg fortryder mit køb. Den side i har der hedder VVS-installatører, her kunne i jo lave en liste over installatører i anbefaler i stedet for, så man selv kunne finde dem på postnummer, det ville jeg i hvertfald foretrække som kunde. Det er nu ellers en flot hjemmeside, jeg ikke ville være bekymret for at handle hos! |
BilligVVS.dk søger nye øjne
http://rakaz.nl/item/make_your_pages_load_faster_by_combining_and_compressing_javascript_and_css_files http://geekswithblogs.net/rashid/archive/2007/07/25/Combine-Multiple-JavaScript-and-CSS-Files-and-Remove-Overheads.aspx Og mange mange flere. Søg på google om du vil Det jeg mente med at cache var ikke at hans side ikke allerede cacher eksterne css/javascripts, men jeg mente bare at det ville være nice også at cache dette php script. Desuden er der ingen logisk grund til at have 3-5 sylesheets og dette vil også være udtryk for at siden er dårligt programmeret. |
Mange tak for dit indlæg. Vilkårene er en ting vi har haft for øje i langt tid, men er desværre aldrig rigtig kommet i gang med. Det eneste "aktive" (under udvikling) tiltag på det punkt er en søgefunktion blandt vilkår og ofte stillede spørgsmål, hvilket skulle gøre det meget lættere for gæster at finde frem til den information de søger - hurtigt. Jeg har gemt dit indlæg lokalt og vil helt sikkert finde det frem når vi kommer dertil! Det er ikke et udtryk for dårlig programmering. Vores hjemmeside er bygget i en masse mindre/større moduler der hver har sine egne stylesheets, og disse inkluderes logisk nok alt efter hvor på siden du befinder dig. Forresten er hele verden ikke skrevet i PHP; hele vores system er skrevet i Python fra top til tå ![]() |
Talte ikke personligt om dit website, mente mere danske websites generelt. Det med de 3-5 stylesheets der tager du fejl, ihverfald som siden på nuværende tidspunkt alligevel loader alle 5 stylesheets når brugeren besøger forsiden og medmindre i bruger et post-load javascript så går jeg desværre ret. At skrive siden i Python virker som en god ide, men personligt ville jeg holde mig til php da utrolig mange apache mods er udviklet hertil, jeg skal dog ikke gøre mig klog på om disse også kan virke i python. Noget helt andet er at du bruger alt for store tables hvilket virker absurt da du ellers så fint bruger div's. Forskellen på tables og divs er at tables først loader når al indholdet er downloadet og divs loader flydende hvilket ofte kan betyde forskellen på om en bruger (56kb) forlader dit website før siden er loader færdig. Du bør desuden smide alle dine javascripts (hvis du ellers vil beholde dem alle på din forside ned i bunden af siden da dette vil få din website til at loade hurtigere. Og til sidst så vil jeg forslå at du laver et subdomain der hedder http://images.billigvvs.dk da dette både virker som SEO og da det vil forbedre dine users download hastighed da brugerens browser tror at dit subdomain er = en anden server og derfor tror browseren også at den kan hente data fra begge servere på samme tid hvilket er en fordel for dine brugere :) Held og lykke og tag ikke min kritik for tungt, jeg er perfektionist og har altid været det :P Ulrik M - Umba
|
Hej igen Naturligvis kan man reducere de inkluderede filer til een javascript fil og een css fil, uanset om den er dynamisk eller statisk. Og er den dynamisk skal man naturligvis sørge for at den bliver cachet ordenligt. Men det er en voldsomt simplificering at sige at en side er dårligt programmeret fordi der er 3-5 stylesheets. På min maskine bliver de 4 stylesheets på billigvvs.dk downloadet på 9 millisekunder, så det vil nok være at skyde gråspurve med kanoner at optimere på dem. |
Hejsa Det er fint nok at spørge herinde, men i hvilken grad har i benyttet jeres Indextools data? Tre elementer jeg ville bruge til at vurdere forsiden er: - Hvad sider går brugerne i højest grad til fra forsiden? Kan ses i Path analysis. - Hvad søger brugerne på i jeres interne søgemaskine? Tracking skal være opsat til at registrere - her kan Google Analytics med fordel anvendes til at supplere (læs mere om intern søgning på min blog hvor jeg netop beskriver Indextools samt Google Analytics forskellige måde at bruge det på: http://googleanalyser.blogspot.com/2008/05/internal-search-tracking.html ) - Hvordan klikker brugerne på forsiden? Her ville jeg opsætte CrazyEgg på forsiden til at se hvad der fanger brugernes opmærksomhed og evt. placere nogle af de mest brugte kategorier samt mest søgte emner på de bedste pladser. Hilsen Jacob
|
Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/
Sikke da noget forfærdeligt vrøvl. Der kan være 117 rigtig, rigtig gode grunde til at splitte CSS (og JS) -filer op i mindre logiske portioner. Ikke blot kan man nøjes med at inkludere det CSS der relaterer til den enkelte side - det bliver vedligeholdelsesmæssigt også mere overskueligt. Tilmed kan man benytte overlappende styles, eg. element "knap" har én style på side X, når stylesheet A inkluderes, og en anden style når stylesheet B inkluderes. Et primitivt eksempel kan f.eks være forskellig visning ift om brugeren er logget ind eller ej. Samtidig giver det mere end logisk mening hvis man jonglerer med browser-specifikke stylesheets 1) - istedet for alverdens hacks og <if dit og dat, inkluderer man blot de browserrelevante script + de fælles scripts. CSS filer tager absolut ingen tid at loade, og fylder typisk ikke meget ift udkommenteret kode, unødvendig redundant kode (det kan være en snes procent, særligt når folk har brugt redigeringsprogrammer eller CMS-systemer til at sætte deres side op) eller ift dårligt komprimerede billeder. Det er tværtimod et hint om at koderne har gjort sig nogle seriøse overvejelser, når man ser sider der inkluderer flere logisk opdelte stylesheets, der sættes ind efter behov. 1) Generelt bør man dog IKKE lave forskellig CSS rettet imod forskellige browsere, men mere koncentrere sig om at skrive korrekt CSS alle browsere kan fortolke. |
Hej BilligVVS Der er ikke mange ting, der ikke er perfekte på forsiden - dog har jeg nogle enkelte ting: Lige nu besvarer vi din mail inden for 10 timer = "Vi har ikke tid til dig - smut over i en anden butik og shop lidt rundt meden vi sætter dig nederst i køen" Hvis der nu stod: Lige nu besvarer vi din mail inden for 10 minutter = "Vi respekterer dig som kunde og er klar til at servicere dig" Altså: Kan det ikke gøres langt hurtigere end 10 timer, så er det altså ikke noget at "prale" med i form af en blok, der scroller med ned og "irriterer". Telefonnummer i kontrast i toppen af hjemmesiden med en opfordring til at ringe til jer hvis der er noget som helst man er i tvivl om. Nyhedsbrev tilmelding øverst til højre samt stærke argumenter for, hvorfor man skal melde sig til. Flot hjemmeside, godt gået Venlig hilsen, Christian |
Synes rigtig godt om siden, designet og varesortimentet |