Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykker-gebyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor meget må en kreditor tage for at skrive en rykker? Er der nogle regler?

Vi har modtaget en regning på 500 kroner for at skrive en rykker for et skyldigt beløb på 1466 kroner. Er det virkelig lovligt?

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:36

Det offentlige tager vist 200 kr og det er de vist nok de eneste der kan - så mit bud vil være nej.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:44

Goaften:
Hvor meget må en kreditor tage for at skrive en rykker? Er der nogle regler?

Ja, her.  

Goaften:
Vi har modtaget en regning på 500 kroner for at skrive en rykker for et skyldigt beløb på 1466 kroner. Er det virkelig lovligt?

Jeg forstår ikke ovenstående. Har I som kreditor modtaget en regning fra debitor? Eller har jeres kreditor pålagt et rykkergebyr på 500 kroner. I så fald skal i have indgået en aftale om gebyrets størrelse, da "generelle salgsbetingelser" på hjemmesiden ikke er nok.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 13:10

Da jeg er temmelig sikker på at Bo taler om en regning der er sendt til hans firma, så gælder forbrugerrådets regler vist ikke i denne omgang. De er til for at beskytte forbrugere, og ikke erhversdrivende... Personligt mindes jeg ikke at have fundet krystalklare regler for rykkere b-t-b.

Omvendt kan det sjældent betale sig at sende for store rykkergebyrer afsted, da man jo gerne skulle have kunden til at ligge flere handler i butikken.

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)