Hej Aminoer. Jeg er lidt i vildrede for en rimelig kredittid. Jeg udfører IT-konsulent arbejde og har, for mine kunder, en normal kredittid på 14 dage fra fakturadato. Hvis det er en mindre opgave, fakturerer jeg når opgaven er afsluttet, ellers fakturerer jeg ultimo hver måned.
Jeg har dog fået kontakt til en konsulentbureau, der har en kunde, der gerne vil købe min assistance. I deres rammeaftale har de lagt op til en kredittid på 60 dage (med månedlig fakturering). Det synes jeg lyder af utroligt meget. Jeg har meddelt dem, at jeg synes at det er for lang tid. Jeg har svært ved at tro, at de skal bruge 60 dage på selv at kradse pengene ind hos deres kunde. Og jeg kan jo egentlig ikke blande mig og er egentlig også ligeglad med, hvilken kredittid, de giver deres kunde.
Kan jeg få nogle synspunkter på hvad der synes rimeligt?
Hilsen fra Jakob |
Umiddelbart syntes jeg det lyder som om de har en dårlig likviditet!!
Du kan jo alt afhængig af jeres forhold, risikovillighed fra din side og dit syn på frequensen af fremtidige opgaver for firmaet få en bankgaranti fra deres bank.
Du kan jo også bare holde på din sædvanlige 14 dages kredittid, og se om de æder den.
Lidt vage svar - det ved jeg godt ! ![]()