Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem f.... har skrevet det ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg slog lige netop frøbutikken op på Live search for lidt siden og fik som første resultat dette:

>Frøbutikken, økologiske frø fra gamle sorter og nye trend frø.

Sælger plantefrø til blomster, krydderurter og frugttræer. Speciale i økologisk dyrkning.>

Og så er det, at jeg spørger: "Hvem f.... har skrevet det ???

Jeg troede, at der kom til at stå nøjagtigt de ord, som man selv valgte under søgemaskine optimeringsmodulet.

Vi sælger overhovedet ikke frø til frugttræer..... hvilket der ikke er nogen, der gør.

Men er det nogle mennesker ved Live search, der har kreeret dette ? Eller hvem henvender man sig til for at få det ændret ?

Wilted Flower

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:00

> Jeg troede, at der kom til at stå nøjagtigt de ord, som man selv valgte under søgemaskine optimeringsmodulet. 

Nej, det er en misforståelse. Hvem, har bildt dig det ind? Jeg går ikke ud fra, at du med "søgemaskine optimeringsmodulet." mener en service som er udbudt af MSN/Liive.com

Beskrivelser kan komme mange steder fra. I jeres tilfælde kommer det fra jeres ODP registrering: http://www.google.com/Top/World/Dansk/Netbutikker/Hus_og_have/ - som I med al sandsynlighed selv har lavet på et tidspunkt ...

Det er næsten håbløst at få ændret beskrivelsen i ODP, men du kan få søgemaskinerne til at se bort fra den ved at indsætte META-koden NOODP (hvis du har adgang til dette - ellers må du bede din leverandør om det). Du kan læse mere om det her: http://blogs.msdn.com/livesearch/archive/2006/05/22/603917.aspx

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:54

Hej Diane

Uanset om du har SEO module eller ej, så er det søgemaskinerne der ultimativt bestemmer hvilken tekst de mener der bør stå ved dit søgeresultat. Dit SEO modul giver dig formentligt et META-Description som du selv kan bestemme indholdet af. Det giver dig de bedst mulige chancer for at styre teksten i søgemaskinerne, men kan aldrig være en garanti.

Nogen har i sin tid tilmeldt jeres shop til DMOZ på dette link, hvor du vil genkende teksten:

http://www.katalog-dmoz.server-list.info/index.php?c=Dansk/Netbutikker/Hus_og_have

Du burde kunne undgå at denne tekst anvendes ved at bruge et "noodp" metatag.

EDIT: Nå, kan se at Mikkel kom mig i forkøbet. :-(

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 18:29

Ok, tak for svar begge to.

Det lyder dog noget sært, at man kan risikere at få sin butik repræsenteret med varer, der aldrig har - og aldrig vil blive langet over disken.

Nyd den sidste rest weekend.

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)