Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ...det må være værdien af aktiverne i "handel og vandel" , der er væsentlige, og ikke regnskabstal.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:03

Ok. Men hvad er din situation pt? Er du interreseret i at købe en virksomhed og så kører den videre, vil du tilknytte den til en du har i forvejen og så styrke din egen, eller vil du blot købe den for at få den op og kører og så tjene på den?

For hvis det er det sidste, så vil jeg råde dig til at lade være med at købe den virksomhed, da du måske ikke har en feeling af hvordan markedet er og derfor kan det måske skade dit ry og din nuværende virksomhed. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:29

Hej Tak for svarene

Er jo interesseret i at se regnskabet for at finde ud af hvad for en udlejningsgrad af dem jeg kan forvente og fordi jeg blev rådet til det af en erhversrådgiver fra kommunen. Men kan godt se at jeg ikke fik det gjort det klart overfor jer. Så er glad for at høre hvad jeres tilgangsvinkel til det.

Har fingeren lidt på pulsen hvad angår udlejning og behovet for maskinerne i mit område. Men det var jo for at gøre det nemmere når jeg skal i banken for at overbevise dem om det er en god ide. Ydermere er det jo en hel del nemmere at stille et fornuftigt budget an for virksomheden uden at skyde alt for meget over mål rent økonomisk.

Har ikke på nuværende tidspunkt egen virksomhed men er i mit daglige arbejde og privet flittig bruger af lejede maskiner.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)