Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Da jeg aldrig før har prøvet og købe en virksomhed er løbet ind i problemer med min finansiering.

Jeg har budt ind på en virksomhed der er lukket ned således er det kun aktiverne der er tilbage jeg køber. Det er en udlejningsvirksomhed jeg vil købe. Mit problem er at det ikke virker til at jeg kan få indblik i virksomhedens regnskab fra 2007. Skal jo bruge tallene til at bevis i banken at det er en god forretning jeg vil købe. Umiddelbart virker det som om der er noget skjult i virksomheden da aktiverne er sat forholdsvis højt efter alder og stand. Ejeren fortæller selv hun lukker på grund af sygdom, men med det problem her virker det pludselig som om der ernoget skjult i virksomheden jeg ikke skal have indblik i, men det er nok bare mig der tror det. Er nemlig kommet i tvivl om det i virkligheden var så god en forretning som jeg har ladet mig fortælle det skulle være.

Jeg mener dog at det er normalt ved en handel med en sådan virksomhed at give køber indblik i regnskaberne.

Ejeren siger også at regnskabet for 2007 ikke er lavet endnu men det kan jeg ikke få til og passe da Skat jo skal bruge nogle til skatteberegning.

Kan alt det her virkelig passe eller er der noget fusk med i spillet her eller er det bare noget jeg tror. Tænker på nogle skjulte pantholdere eller ligende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:52

Jeg mener, at der er en måned endnu før at regnskabet behøver at være færdig - men momsregnskabet er da afleveret for længst. Det kan evt. give et indblik i indtægter & udgifter...

Når du selv har en mistanke om, at der er noget galt, skal du i hvert fald ikke købe uden at have set seneste årsregnskab.

Det er min fornemmelse, at den med 'på grund af helbreddet' er meget brugt ved virksomhedssalg. Omvendt lyder det selvfølgelig også bedre, end at sige at man sælger fordi overskuddet simpelthen er for lavt i forhold til tidsforbruget.

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 11:15

Har dog hørt flere steder at der er noget om det med sygdommen. Men det undrer mig altså at 60% af virksomhedens aktiver er solgt ud til højre og venstre gennem det sidste 1/2 år. Men det er jo heller ikke altid nemt at overskue tingene hvis man er syg. Men ville godt vide hvornår regnskaberne skal være afsluttet i løbet af året. Håber der er nogen herinde der kan svare på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Hej!

Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, er fristen den 01.07.

For selskaber senest 5 måneder efter regnskabsårets udgang.

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:52

Det var super og få en dato men det er desværre bare den dato jeg har sat på som opstart for min egen virksok´mhed. Men må jo bare vente hvis det er. Men så ved jeg at der er mulighed for at hun får lavet sit regnskab inden så længe.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42

Hej!

Ja...du kan så bare vente.

Det gør jo da ike noget, at din virksomhed er inaktiv indtil da.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:29

Hvis det kun drejer sig om fysiske aktiver og ikke goodwill mv. så har den tidligere ejers overskud vel ingen betydning?

Isåfald skal du jo bare købe de aktiver du har brug for, og sørge for at få det til en rimelig pris.

Ud fra der du skriver, kunne det da godt lyde som om virksomheden har været under afvikling i en periode.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:06

Hvilken slags virksomhed er det? Og hvad er din plan med den? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 07:32

Ja virksomhedens aktiver er langsomt solgt fra til private personer vil siden sidste efterår. Jeg er dog interesseret i at købe resten af hendes aktiver.

Det er en udlejningsvirksomhed. Det jeg skal bruge fra hendes regnskab er et antal udlejningsdage så jeg kan lave mit budget udfra de tal. Det er min revisor der har bedt om tallene. Min plan er jo uden tvivl og gøre det billigere for kunderne en den tidligere ejer. Kvalitet fremfor kvantitet

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:03

du mener vel kvantitet frem for kvalitet hvis du vil gøre det billigere ;-)

Må indrømme at hvis du alene køber aktiver, har jeg også svært ved at se relevansen i regnskabet. Hvis du købte udstyret i en forretning, ville du jo heller ikke få et regnskab fra dem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)