Går lidt med ideen om at få et musik event oppe at køre her ude vest på. Der sker ikke rigtig noget her ude af den slags. Jeg har tænkt mig at der ved eventet spilles noget live musik, fra forholdsvis ukendte bands. Men har også brug for noget, som også kan tiltrække et bredere segment. Har I nogen forslag til hvad der kan tiltrække mennesker til sådan et event? Finansieringen og fortjenesten havde jeg tænkt mig skulle komme fra sponsorater fra lokale virksomheder, og enkelte landsdækkende virksomheder, Carlsberg fx. Ved ikke om Carlsberg indgår sådanne sponsorater? Jeg har den forestilling at lokale firma gerne vil give mellem 5000-10000kr for at få sit navn med på eventet. Er jeg helt galt på den? For at virksomheden skal gå med ideen, har jeg tænkt mig at tilbyde at virksomhedens logo kan kommer med på alt media omring eventet. Altså fx kan man tilbyde en total promotion pakke. Hvor virksomheden for brandet sit navn, før, under og efter eventet. Til hovedsponsorater kan man vel tilbyde et navne sponseret, så virksomheden for sit navn som en del af eventet. Fx, Carlsberg music event. Er det en god ide? Jeg er åben for forslag, og hvis der nogle der ude som mener de kan være behjælpeligt, må de MEGET gerne sende mig en mail. På forhånd tak. Jenskumar |
Nu er herude vestpå jo et vidt begreb.
Jeg vil mene, at du først skal tænke på om der overhovedet er et marked - både omkring annoncører men også dine betalene gæster. Altså vil der være lokal opbakning til det?
Hele din idé omkring annoncører er for sin hvis meget god, men hvis vi er nede i ukendt (upcomming) musik, så tror jeg du sætter prisen højt! Og at tro, at Carlsberg/Tuborg vil ligge en stor klat penge i upcomming musik er vidst også højt sat. Det gør de allerede andre steder med bedre profileringsmuligheder, så her kan du måske hente spons af noget øl, men ikke mere.
Men igen. Dine idéer virker til at være på et meget løst, overordnet plan.
Først:
Hvor i landet skal det foregå?
Hvornår på året? (Tænk her på konkurrende festivaller og lignende)
PM mig evt. Jeg vil gerne sparre lidt med dig, hvis det har interesse ![]()