Udover registrering i Jubii, Dmoz og Yahoo har jeg egentlig et elendigt overblik over, hvor man bør registrere en ny webside! Findes der nogle gode danske oversigtssider, der oplister de bedste steder at tilmelde nye websites....?
Der er et hav af mindre søgemaskiner, som både kan give dig klik og SEO værdi. Jeg skal se om jeg kan finde en liste til dig. Prøv evt. selv og Google "liste over søgemaskiner". Den giver bla. denne private hjemmeside som lister en del af dem:
Jeg vil også sige, at du har de vigtigste der :-) Mange søgemaskiner (dermed ikke sagt alle) får deres resultater fra DMOZ.
Prøv evt og find steder dine bedst placerede konkurrenter er. I søgemaskinen skriver du ganske enkelt link:www.din-konkurrents-domæne.dk og får en liste over netsteder, hvor denne er tilmeldt. Prøv så ogs se om der er nogle steder du har overset ;-)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Pas på linkportaler med re-directs: ------------------------------------- Når Du går på link-jagt, så hold godt øje med at Du ikke støder ind i linkportaler, der gør brug af re-directs. Links fra disse linkportaler har Du nemlig slet ingen glæde af set i forhold til søgemaskineoptimering. Linkportaler som link2(dot)dk og goklik(dot)dk gør fx brug af redirects!
Deltag aktivt i online fora: ------------------------------------- Jeg oplever selv at noget af det bedste man kan gøre for at skaffe sig links er at deltage aktivt i online fora, som fx Amino, hvor det er muligt at lave links med henvisninger tilbage til sin egen hjemmeside.
Man skal naturligvis lade være med at pladre fora til med irrelevante kommentarer og links til sin hjemmeside. Din person/virksomhed og hjemmesiden ender bare med at få et dårligt ry, og Du kan ende med at blive udelukket fra disse fora. Men deltag i et online forum fordi Du vil og kan bidrage med noget positivt. Fx diskussioner med et teknisk/fagligt indhold som Du har noget viden om. Så kan det jo være relevant for dem der deltager i en diskussion at få et link til Din hjemmeside (Hvis indholdet på Din hjemmeside er relevant for det der bliver diskuteret).