Jeg har 40 billeder i alle mulige forskellige størrelser og jeg vil gerne have en tynd mørkegrå kant omkring hvert af dem - jeg kan låne en PC med photoshop på, men kan jeg gøre det nemt der, eller er der andre programmer der kan trylle på den måde? Mette |
Tynd kant på billeder?
- 1
|
Hvor skal billederne indsættes bagefter? - for man kan jo gøre det i f.eks. InDesign hvis det er noget der skal bruges til videre opsætning. Men du kan godt gøre det i Photoshop ...hvis du åbner et billede, sætter farvevælgerens forgrundsfarve til den grå farve du ønsker, siger select all/ctrl a og så går op i edit - vælger stroke - så får du mulighed for at vælge stregtykkelse.... Hvis du har den danske udgave hedder det vist "optegn langs markering" i stedet for "stroke" (under redigér). Du kan kode hele handlingen som en "action" med det første billede - og så få dem til at lave de andre automatisk i stedet for at skulle gøre det med alle 40billeder...det er en lidt længere forklaring, men kommer da gerne med den, hvis du vil have det at vide? |
Jeg skal lære at spørge Ronni først, som sædvanlig kunne han løse problemet :-) Det er til Joomla Virtuemart CMS. Tak for svar! =D |
Ingen idé - Ronni sagde bare at det kunne han fixe :-) Mette |
CSS havde været mit svar. Der er absolut ingen grund til at rode rundt i PhotoShop og redigere alle dine billeder.
|
Og det er lige præcis også sådan det bliver lavet :) img { |