Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække tøj fra som reklame?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man har en online butik, hvor man sælger tøj, er det jo god reklame, hvis man kan gå i tøjet når man er ude blandt andre - kan man så ikke trække det tøj fra?

Eller hvordan gør man? Jeg kan huske fra gamle dage, at når jeg købte tøj til at gå i erhvervsmæssigt skal der sys logo ind i, men det ville jo ødelægge tøjet i denne sammenhæng.
Nu har en eller popstjerne jo lige været igennem møllen med radrag for tøj, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad reglerne er?!

På forhånd tak

Mette

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:25

Jeg tror det er lige på kanten af hvad man kan tillade sig at trække fra. Hvis det er muligt at trække hverdagstøj fra fordi man forhandler det, så er der jo nærmest ingen græser for hvad man kan trække fra af egetforbrug inden for egen produktportefølje.

Vi kunne f.eks. hurtigt få sat hobbyhjemmesider op til alle i TakeTwo, når der så indregnes licenspris i beregningen kan det meget hurtigt blive en god forretning.

Mvh Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42

Kort og godt nope.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:28

Peter - Revisor:

Kort og godt nope.

Det er også den besked jeg gennem årene har fået fra skiftende revisorer. Selvom de - lad os bare sige "lidt ekstravagante" jakesæt jeg køber i dén grad er blevet en del af mit personlige varemærke og min markedsføring, og selvom jeg aldrig bruger dem til hverdag, så har mine revisorer ikke ment det kunne fratrækkes. Så det gør jeg ikke. Det ville ellers have været dejligt - Versace og den slags er ikke ligfrem helt billigt :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:35

Mikkel deMib Svendsen:
Selvom de - lad os bare sige "lidt ekstravagante" jakesæt jeg køber i dén grad er blevet en del af mit personlige varemærke

Det vil sige at du går ind under Frank Hvams jakkesæt fra "Klovn" ;-)

Der fik han da lov til at trække den fra, da det var ren "entertainment"....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:40

Nej, "Frank Hvam sagen" er mere lig Infernal sagen - spørgsmålet om hvilket effekter optrædende kan trække fra. Mine jakkesæt bruges til markedsføring, og det er en anden sag - men som sagt, en sag der hidtil er endt med en klar vurdering af, at det ikke kan fratrækkes.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:41

Da jeg var IT konsulent havde jeg to sæt tøj til undervisning og en skindfrakke samt en skindjakke. Der var syet firmanavn  ind i alt og jeg trak det fra. Det var helt almindeligt tøj, men det var ikke sådan noget jeg gik i til hverdag - jeg var til netstrømper og kavalergang dengang så jeg synes det bestemt var arbejdstøj.

Jeg har aldrig hørt fra SKAT for det og jeg ville dengang også have kunnet retfærdiggære købet. Men det er nok bedst ikke at gøre det nu, hvor jeg er ældre og mere almindeligt klædt :-)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:04

Hvad nu hvis jeg nøjes med at have to sæt som jeg kan have på til deciderede salgsevents? Kan jeg det?

Mette

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:16

Nej. Hvis det er almindeligt tøj, og dit arbejde ikke er usædvanlig beskidt eller stiller særlige krav til din påklædning, kan det ikke lade sig gøre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)