Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server til webspil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal inden for kort tid lancere et ambitiøst browserbaseret webspil.

Hvis alt går vel, kommer spillet til at generere meget trafik (forventet 100.000-500.000 visninger) dagligt.

Hertil vil jeg gerne anskaffe mig en ordentlig server som kan klare dette pres.

Der skal køre windows server på denne, samt mssql databaseserver.

Alternativt vil jeg gerne leje en server, hvis det evt. bedre kan svare sig prismæssigt.

Har i nogle ideer, til hvor kraftig en sådan server skal være, og evt. hvilket hostingcenter det bedst kan betale sig
at leje disse?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:03

Jeg vil helt klart anbefale dig at leje serveren, så skal du ikke selv stå for vedligeholdelse af hardwaren, det kan godt blive et stort problem især hvis du er uerfaren indenfor området. Desuden flytter det ofte også hurtigt dit fokus fra det du er god til(som jeg går ud fra er udviklingen af dit spil...)

Af hardware vil jeg helt klart anbefale dig at købe en HP Proliant, 360 og 380. Vi har en mindre bunke af dem stående selv. Men 500.000 sidevisninger er ikke det vilde ... og uden at vide hvor meget harddisk og database du umiddelbart vil bruge tager jeg et kvalificeret gæt på at 500.000 sidevisninger nok ikke laver så meget load at en Proliant 360 4G ikke kan følge med.

Du skal være velkommen til at kontakte os for et tilbud, jeg kan klare både serveren og hosting af samme.

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:36

Hej Kasper

Ring til Morten fra Aspect du kan finde nummeret på www.aspect.dk han kan helt sikkert hjælpe dig. Han har en fortid hos flere af de store tele- og medie selskaber men driver nu sine egen forretning med hosting og netværk som speciale til meget fornugtige priser (bruger ham selv til on-line spil)!

Det eneste problem er at han kun vil have kunder i storkøbenhavn for selv om Hosting betyder at servere og teknik kører ude i byen skal det være ordentligt forbundet til virksomheden som ejer løsningen.

Han har holdninger men er god til det han laver og så er det aller bedste ved Morten er at han ikke kører før det virker......

mvh.

Søren 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)