Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords prissætning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undrer mig lidt over hvordan google prissætter adwords annoncer. F.eks. er jeg interesseret i at annonncerer via søgeordet opskrifter. Søger man på opskrifter kommer der "kun" 5 adwords annoncer op i højre side og således er der jo ledige pladser. Men når jeg så vil oprette på dette søgeord får jeg at vide at jeg min. skal give 2,30 kr. for at akitvere annoncen. Jeg havde egentlig forstået systemet sådan at prisen blev sat i forhold til efterspørgslen, men det er måske helt forkert opfattet?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mente os det var sådan.. men det er det åbenbart ikke.. Jeg har et søgeord som er et trademark og man skal have tilladelse fra firmaet til at bruge det hos google.. og der min annonce den eneste som bliver vist i DK, men jeg skal stadig give mere end ved mange af mine andre søgeord..

Så tror google sætter prisen efter flere forskellige ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29

Mht trademark så bliver det nok snart ændret, I Storbritannien stoppet Google brand protection d. 5 maj. Mener at det har været det samme i USA i over et år.  

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:39

Hej Lars,
prissætningen er meget kompleks.
Selv om du kun ser få annoncer, når du søger, KAN der være andre annoncører som annoncerer regionalt (hvis annoncer du ikke ser, fordi du ikke bor i deres region). Disse regionale annoncørers prissætning indgår også i den totale beregning af hvad et klik skal koste. Jeg har tidligere fortalt Google's AdWords team, at det næppe kan være retfærdigt - men det er vi ikke helt enige om.Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36

Lad os lige få en ting på plads: "Retfærdighed" har intet med sagen at gøre! :)

AdWords er et annonceprogram udbudt af en kommerciel børsnoteret virksomhed. Retfærdighed er en by i Rusland. Googles opgave er at tjene så mange penge de kan, og hvis det så betyder at nogle mulige annoncører ikke har råd, så er det altså ikke Google problem. Google driver ikke velgørende virksomhed.

I forhold til prissætningen er der mange ord som der er minimumssatser på, og disse satser behøver ikke engang være de samme for alle annoncører. Google vurderer nemlig (automatisk) dine target sider, og hvis de ikke synes de er så gode, kommer du til at betale meget mere, end de annoncører der sender folk hen til sider som Google mener er bedre.

Men det er helt korrekt, at det der startede som et meget simpelt og forholdsvist gennemskueligt annonceprogram er blevet et virkelig avanceret, svært og ugennemskueligt system for de fleste. Nogle vil mene det er blevet "professionaliseret" - blevet bedre men sværere. Andre vil mene at det bare er blevet for besværligt. I alle fald er det ikke noget vi som annoncører har den store indflydelse på - vi kan bruge det der udbydes, eller vælge noget andet :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)