Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyttekasser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg leder efter et firma der producere flyttekasser.

Er der nogen der ved om der er danske producenter eller om det er billigere i udlandet.

Udover flyttekasserne, så skal der også være tryk på dem, igen ved jeg ikke om de selv kan trykke dem eller om man henvender sig til at andet firma for at få tryk på.

Håber der er nogen aminoer med lidt erfaring på området.

A. Dyrby

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:03

Hejsa,

Når man trykker på kasser, trykker man altid før det bliver til en kasse - altså på et stort stykke pap - og der efter produceres kassen.

Den første gang man køber kasserne, skal man betale for de stempler der bruges til at trykke med. For hver farve der trykkes på, skal fremstilles et stempel, så jo flere farver = jo flere penge. Stemplerne til bølgepap kan være ret dyre, så det er værd at overveje, hvor meget tryk man vil have på kassen. Når du får en pris vil der står at den er fx. pr. kasse eller pr. 1000 kasser og ekskl. kliche, hvilket vil sige udgifterne til stemplet. Bed om at få klicheudgiften afvide på forhånd, så der ikke kommer ubehagelige overraskelser. For at få det afvide, skal fabrikken se fx en fil af det tryk du vil have på. Du skal også huske at tjekke kvaliteten. Står der fx B4 er det kvalitet B og bølgerne er 4 mm. C er bedre end B, D er bedre end C osv. og det angiver kvaliteten af den yderste kraftliner, dvs. det yderste papirslag. Bed om en håndksåret prøve af kassen, før du bestiller.

Om det kan betale sig at få dem lavet i udlandet kommer lidt an på, hvor mange du skal bruge. Emballage fylder jo en hel del, så der kan godt komme store fragtomkostninger på, hvis du bestiller fra andre lande. Så det er en god ide at forhøre dig omkring fragtpriserne, inden du beslutter dig.

Hvis du bestiller fra Østen, kan du ikke være sikker på emballagens miljøvenlighed og der kan være indhold af silikone, som gør at tapen kan have svært ved at hænge fast på kassen, hvis du bruger almindelig ppa/pvc tape. Til gengæld er klicheomkostningerne sandsynligvis meget lavere, da lønudgifterne er lavere.

En standseform er det værktøj som bruges til at skære kassen ud af pappet. Disse kan også være ret dyre, og hvis det er en størrelse som fabrikken ikke har i forvejen eller hvis du vil have en anden lukning eller lign. end standarden, skal du betale for standseformen. Så det er også altid billigst at vælge en leverandør, som har samme størelse i forvejen.

Hvsi du ikke skal bruge så mange kasser, og prisen er afgørende, kan du evt. vælge at lukke kassen med tape med tryk eller sætte en transparent etiket på. Skal du bruge dem fx til udlejning i et flyttefirma, er det selvfølgelig praktisk med tryk, så man kan se, hvor de kommer fra.

Det blev vist en længere historie, håber du kan bruge det til noget.

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 18:13

Hej Jakodan,

Super god info, det var lige hvad jeg skulle bruge. Mange tak

Hvis der er nogle aminoer der kan anbefale et sted hvor man kan få produceret en standart flyttekasse i ok kvalitet, ville det være super godt.

Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:54

Hej Dyrby,

Prøv følgende.  www.kobber.dk, www.sorenberggreen.dk eller www.brinkland.net

Det leverere alle flyttekasser efter dit ønske og både med og uden logo. En standard flyttekasser i brun  og i en god kvalitet gør sig fint med et logo i mørke farver.

Hvis du ønsker en hvid kasse, så skal du samtidig regne med prisen er omkring 2 kroner dyrere pr. kasse.

Du skal påregne, at du som minimum skal købe 1000 kasser for, at opnå en nogenlunde fornuftig pris.

Jeg står selv og skal købe omkring 2000 kasser indenfor nærmeste fremtid. Så giv mig evt et kald, da det muligvis kunne være en ide, at vi laver et fælles indkøb, så vi kan opnå en fornuftig pris.

Mvh,

Claus

Flyt & Fragt ApS.  Tel: 42-500-700 

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 19:01

Hej Marte,

Super info. mange tak, mit indkøb vil først blive senere. men skal tænke over det når det er. Tak igen

Fra Århus
Tilmeldt 28. Apr 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:22

Hej :-)

Emballage-shoppen har 25 års erfaring med levering af flyttekasser. Du kan kontakte dem og snakke med dem angående tryk. 

Du kan se udvalg og priser på flyttekasser her: www.emballage-shoppen.dk/papkasser/flyttekasser?limit=all

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)