Når nu der er så mange der har gode ideer til rengøringsfirmaet, så håber jeg også at i har nogle gode og BILLIGE markedsførings iddeer til mig.
Jeg udlejer softice, slushice og popcornmaskiner til private, firmaer, foreninger med mere, men vil gerne have nogle ideer til en anderledes måde at gøre opmærksom på mit firma på (og det skal samtidigt være ideer der ikke er dyre at fører ud i livet)??
Jeg håber at der kommer nogle gode og anvendelige forslag.
Nu har jeg efterhånden set med kniven for struben et par gange og der har jeg lagt mærke til at de går ud i offentligeheden og deler gratis ud af deres mad. Måske skulle du stille dig i en gågade og give gratis slushice, softice og popcorn? Samtidig skulle du have en folder med mere information, priser samt kontakt information. Måske fanger du på den måde familien med små børn, som skal bruge netop dig til deres næste børnefødselsdag.
Det hele er bare fri tænkning. Jeg ved ikke engang om det er lovligt, men du kan vel undersøge det?
Hej – en lille tanke:
Det kunne måske også være en god ide, at være background leverandør til diverse event-firmaer. Her tænker jeg på dem, der tilbyder festløsninger til børn og voksne, firmaskovture – events i det hele taget.
Måske kunne du evt. lave aftaler med disse firmaer om at levere det, de ikke selv har på lager, og så lade dem fungere som frontfigur. Herved vil du som underleverandør ikke skulle bruge af de store budgetter til markedsføring og de skal ikke have dine produkter til dyre lagerrenter.
Pølsevogne er populære - og jeg kan eks. også godt lide Soft Ice!
Hvad har du prøvet indtil nu og har det haft nogen effekt? Hvis noget af det har virket godt, så kan det være en ide at finde ud af hvordan du kan gøre den ting mere massivt.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
slushpop er vokset stor, grundet god kvalitet, mund til mund, google anoncer. det er ligeledes vigtigt med gode samarbejdspartere, Slushpop handler kun hos slushice-grossisten.dk der har vi fået super kvl. til laveste priser. samt en masse god dialog om hvad der rør sig på markedet. reservedele, granulat, service ol.
I denne situation mener jeg at du kunne prøve at lave en lille analyse omkring hvor meget du vil bruge på markedsføring og hvor meget det koster de forskellige steder.
Du kunne også lave nogle spændende tilbud, fx. at hvis man lejer en slush ice maskine 4 gange, så får man den 5 gratis, eller sådan noget. Sende en masse flyers rundt, og måske lave et lille skema til dem som har brugt dine maskiner, til at finde ud af hvad de synes om det, alså lidt referencer.
1) Smid et link til dit website med i din signatur herinde.
2) Søgemaskineoptimering er jeg meget enig i: Da vi skulle bruge en softicemaskine på mit gamle arbejde, lavede vi bare en google på det, fandt en side, og bestilte den. Længere var den proces ikke :-)
Ideen med at crashe gaden, eller eventuelt et industriområde med mange virksomheder, kunne også være interessant.