Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online video til produkt præsentation of forklaring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev inspireret af denne thread, til at indsnævre emnet til et mere specifikt aspect af online video.

Jeg vil her dele viden og tanker omkring brug af online video, hvor formålet er, at forklare om et produkt visuelt. Her taler jeg ikke om viral marketing eller video-for-videoens skyld. Det, jeg vil debattere og lære mere om, er, hvordan jeg kan lave et godt 1-2 minutters video som udtrykker: "Dette er hvad vi sælger, og denne film vil vise dig, hvordan produktet bruges til at lave dit liv nemmere/bedre"

Jeg mener, at en god video af denne art skal opfylde følgende kriterier:

* Filmen skal være under 2 minutter lang og "medrivende" hele vejen igennem.
* Seeren skal få indtryk af, at filmen er lavet "professionelt". Jeg mener at filmen vil have den modsatte virkning på seeeren, end hvad der er formålet, hvis hun får indtryk af at filmen er "billig" og dårligt lavet.
* Filmen skal være meget visuel -- ikke kun en form for animeret tekst og voice-over, men i derimod en meget visuel forklaring: hvordan tages produktet i brug, hvordan bruger man det i typiske situationer, etc.

Jeg er interesseret i dette, fordi jeg sælger et produkt, hvis fordele helt klart bedst kan forklares ved en video demonstration, i sted for kun tekst + billeder.

I dette sammenhæng to spørgsmål til Amino communityet:

* Kænder du til et rigtig godt produkt-forklarende video, som kan anføres i denne thread som eksempel på hvordan det gøres rigtig?
* Skulle jeg outsource produktion af denne slags video til en professionel -- eller kan man lave den tilstrækkelig godt selv?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:53

Hvis du vil have en professionel, medrivende og meget visuel video, så bliver du dæleme også nødt til at hyre en prof. til at udarbejde den. Jeg kan ikke forestille mig at det er noget man "bare lige bikser sammen" med videokameraet der blev købt for at optage rollingernes leg ved poolen på charterferien til Mallorca.

Mon ikke du får nogle kontakter hvis du opretter en tråd under "jeg søger et godt tilbud"?

Hilsen Morten

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 23:16

Hej Gerret

Der er en kendt lære-sætning når man laver TV (som jo også blot er video Smile ): "Don't tell it - show it". Den underbygger de punkter du fremhæver og på nettet gælder den også, når der er tale om den slags information du ønsker viderebragt.

Og ja, du skal have professionel hjælp til din video, hvis den skal virke ordentligt. Ellers kommer du til at bruge alt for meget tid på den og resultatet bliver ganske sikkert heller ikke tilfredsstillende. Det er jo trods alt et håndværk som så meget andet :-)

Hvem de professionelle skal være, kan der være mange bud på. Jeg og en samarbejdspartner arbejder selv med produktion af video til nettet. Vi kommer begge fra TV-branchen og har mange års erfaring. Du kan se lidt mere om hvad vi tilbyder her: www.peak.dk

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:59

Nu skriver du ikke hvad det er for et produkt men der er et amerikansk firma der har en ret sjovt (og yderst populær) tilgang til produktvideoer for software produkter og ydelser  http://www.commoncraft.com/productions  Jeg kan langt bedre lide dem end en traditionel blankpoleret produktpræsentationsvideo som man ser så mange andre steder. Her handler det istedet om at forklare ydelsen og ikke om at presse et salg igennem, derfor har de mit fokus igennem hele videoen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)