Efter over 20 år i byggebrancen som håndværker så leder og de sidste 12½ år som selvstændig, vil jeg utrolig gerne sælge min forretning. Det er en lille "spjældforretning" med to ansatte. Vi er seriøse og har kun meget sjældent reklamationer og utilfredse kunder. I det hele taget er det ved at være et godt kendt navn i byen (stor provinsby) Jeg er 45 år og har udover min håndværkeruddannelse en teknisk overbygning. Jeg kan mærke, at helbreddet ikke vil være med mere, så jeg må holde og gerne snarest. Det hænger mig ud af halsen. Men hvad skal jeg så lave ? Allerhelst ville jeg gerne have en lille forretning eller butik, der handler med, tjaa hvad ? Nogen forslag ? Jeg kunne også være sælger eller konsulent, jeg elsker at snakke med folk, regne tilbud ud, ordne papirer osv. Jeg ved, hvad jeg snakker om, når ordrerne skal hales hjem, og får skyld for at virke tillidsvækkende. Nu vil nogen måske mene, at jeg skulle prøve, at være entrepriseleder/formand. Men personaleledelse er ikke noget jeg er særlig stiv i, og jeg gider egentlig slet ikke lede medarbejdere. Har haft 25-30 mand under mig i et tidligere job, og det tændte mig bare af. Hvordan skal jeg gribe det her an ? Firmaet er annonymt sat til salg, og der er også et par henvendelser som min revisor tager sig af. Er der nogen i dette forum, der kan komme med ideer, feed back, inputs og som måske har erfaring i den slags som jeg tumler med pt ? På forhånd tak for svarene
|
Når jeg hører om spjæld tænker jeg på brændeovne men det kan vel også være udluftning. Når du nu har en stor ekspertice indenfor håndværkeri, så kan en forretning indenfor brændeovne (smedejern eller måske svenske) og diverse tilbehør være aktuelt. Så kan du vel også drage fordel at et samarbejde med en kommende køber af din eksisterende virksomhed. Det kan vel også suppleres med fliser (til forskellige formål bl.a. opsætning omkring brændeovne).
Det kan være nicheområder, hvor der satses på andet end hvad Bauhaus og Silvan sælger.
Hilsen Jakob