Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg finde på nu ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter over 20 år i byggebrancen som håndværker så leder og de sidste 12½ år som selvstændig, vil jeg utrolig gerne sælge min forretning. Det er en lille "spjældforretning" med to ansatte. Vi er seriøse og har kun meget sjældent reklamationer og utilfredse kunder. I det hele taget er det ved at være et godt kendt navn i byen (stor provinsby)

Jeg er 45 år og har udover min håndværkeruddannelse en teknisk overbygning. Jeg kan mærke, at helbreddet ikke vil være med mere, så jeg må holde og gerne snarest. Det hænger mig ud af halsen.

Men hvad skal jeg så lave ?

Allerhelst ville jeg gerne have en lille forretning eller butik, der handler med, tjaa hvad ? Nogen forslag ?

Jeg kunne også være sælger eller konsulent, jeg elsker at snakke med folk, regne tilbud ud, ordne papirer osv. Jeg ved, hvad jeg snakker om, når ordrerne skal hales hjem, og får skyld for at virke tillidsvækkende.

Nu vil nogen måske mene, at jeg skulle prøve, at være entrepriseleder/formand. Men personaleledelse er ikke noget jeg er særlig stiv i, og jeg gider egentlig slet ikke lede medarbejdere. Har haft 25-30 mand under mig i et tidligere job, og det tændte mig bare af.

Hvordan skal jeg gribe det her an ?

Firmaet er annonymt sat til salg, og der er også et par henvendelser som min revisor tager sig af.

Er der nogen i dette forum, der kan komme med ideer, feed back, inputs og som måske har erfaring i den slags som jeg tumler med pt ? 

På forhånd tak for svareneBig Smile

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:24

Når jeg hører om spjæld tænker jeg på brændeovne men det kan vel også være udluftning. Når du nu har en stor ekspertice indenfor håndværkeri, så kan en forretning indenfor brændeovne (smedejern eller måske svenske) og diverse tilbehør være aktuelt. Så kan du vel også drage fordel at et samarbejde med en kommende køber af din eksisterende virksomhed. Det kan vel også suppleres med fliser (til forskellige formål bl.a. opsætning omkring brændeovne).

Det kan være nicheområder, hvor der satses på andet end hvad Bauhaus og Silvan sælger.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:35

Hejsa..

Jeg læser dig hen i retning af, at du forestiller dig to mulige retninger: enten at starte en butik eller at arbejde videre under nye betingelser i dit gamle fag. Mht førstnævnte er det vist åbenlyst, at du starter på bar bund med alt hvad det indebærer. Den anden, og måske mest oplagte mulighed er, at kapitalisere den viden du allerede har.. Hvilken muligheder har du i dén retning og er det hvad du reelt ønsker?

Mvh

Michael

Tilmeldt 18. May 08
Skrevet kl. 19:17

Hej Michael.

Spjæld indenfor håndværk betyder småjobs, reparationer osv.

Jeg tror nu ikke lige brændeovne mm er løsningen. Dels er der i forvejen rigtig mange om buddet, dels varsles der meget skærpede regler for brug af brændeovne, hvorfor salget nok må forventes at falde.

Men mange tak for ideerneSmile

Tilmeldt 18. May 08
Skrevet kl. 19:36

Hej igen og undskyld fordi jeg kaldte Jacob for Michael.

Jeg mener selv jeg har begge de muligheder du henviser til. Skulle det vise sig nødvendigt, at starte forretning fra bunden, så gør jeg det. Jeg ved bare ikke med hvad, derfor kunne jeg godt tænke mig noget helt nyt. Egentlig ville jeg helst helt ud af byggeriet, jeg aner bare ikke til hvad.

Det må meget gerne være noget med meget kundekontakt, tilbudsregneri og den slags uden det nødvendigvis absolut skal være noget med mursten.

Jeg spekulerer som en gal på, hvad det kunne være når det nu ikke skal være byggeri. Der må da være andre brancer, hvor man bruger folk til ovennævnte.

Sælger måske. Så vil en evt ny arbejdsgiver nok gerne se dokumentation for tidligere salg. Via min nuværende forretning, er jeg vant til at sælge varer og ydelser for mere end 2 mill pr år. Kunne det mon bruges som salgsdokumentation ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:13

Hejsa

Jeg er så "kun" 28 og blev i forbindelse med mit job som redder tvunget (arbejdsskade) til at finde noget andet at lave. Jeg valgte at begynde på bygningskonstruktør uddannelsen, som er en af de absolut bedste beslutninger jeg har taget. Nå går jeg godt nok på den internationale udd. med mennesker fra hele verden, men efter at uddannelsen er blevet ændret lidt er passer den rigtig godt til mig.

At begynde at studere igen er selvfølgelig en ordentlig mundfuld, men der er nu flere i min klasse over de 40. Om det er en god en eller dårlig ide for dig, aner jeg ikke. Men nu kender du jo til muligheden:)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 21:34

Hej
Min far er uddannet smed og arbejdede som ingeniør og smed, indtil han som 39-årig begyndte som folkeskolelærer!! Begyndte som 44 årig at gå på aften seminar samtidig med timerne på skolen om dage. Han blev/var en utrolig populær lærer (trods de tre "hade-fag": matematik, fysik og tysk) men han havde livserfaringen med sig og den er super som lærer....
;-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:45

Spjæld betyder småjobs. Der kan man bare se - man lærer noget nyt hver dag. Bare man ikke havner i spjældet for det (ok, den var dårlig, men jeg kunne ikke lade være).

Mit forslag var (som du sikkert har gættet) fordi det skulle være indenfor din eksisterende ekspertice, men det kan jeg se ikke er aktuelt.

Du er erhvervsmæssigt ikke i en speciel høj alder, så du har jo mange muligheder foran dig. Jeg har ikke erfaring med en erhvervs-coach eller lignende, og det kan være vanskeligt at finde ud af, hvad man egentlig kan og vil, men det kan en sådan coach vel hjælpe dig med. Michael kan måske give nogle hints med, hvordan du får noget effektivt ud af en coach og hvordan du kan/bør bruge en sådan (du skal jo også selv være klar). Men jeg synes at det er fint, at du overvejer og prøver at få inspiration udefra.

Fortsat god vind. 

Hilsen Jakob

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:06

forestil dig en verden hvor der ingen penge er. alt er gratis, man kan bare hente det man gerne vil havde, eneste krav og pligt er - man SKAL lave noget, ligemeget hvad   -----   du må selv vælge, hvad ville du vælge at lave ????

tænker her på hobby - interesser - fritidsbeskæftigelse måske er det det du skal

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 23:16

Nemt spørgsmål.

lav en liste over hvad du er god til.

lav den grundigt.

og hvad kan du så lide at lave..

noget med mennesker kan vi skam alle lide.. mere eller mindre.. så svarene skal være mere specifikke.

held og lykke

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)