Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For og imod Joomla

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også der jeg har problemer nemlig med opdateringer. Hvis man ikke selv kan gøre det koster det nemt flere tusinde kroner om året for at holde systemet opdateret. Hvis der er nogen der kender en let måde at opdatere systemet til nye versioner tilslutter jeg mig de der mener at systemet er genialt

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:34

Om det koster flere tusind kroner om året afhænger vel af hvem du har til det? Men klart, det koster da penge ligesom alt andet, og det gælder vel ikke kun for Joomla. Joomla er på ingen måder mere besværligt at opdatere end andre systemer.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:59

Hej

Har lige set din nu-lidt-gammelt indslag om VirtueMart og læst at du er godt tilfreds med den. Du gik i luften i marts 2008, og jeg gjorde det i juni 2008, så jeg satser på at du er i hvert fald 3 måneder mere kloge end mig!  Jeg har haft en dele frustrationer med VirtueMart, og er nu usikker om jeg skal lægge flere penge i den eller skift ud til et eller andet hosted system. For eks., ordre bekræftelse kan ikke vise æ, å og ø, faktura regner linje priser uden moms og forvirrer kunderne totalt, kan ikke få en ønskeliste funktion til at fungere, brugerne har det svært med at oprette og bruge en log-on (fejl beskeder er ikke eksisterende eller umuligt at forstå), kan ikke tilføj mulighed for gaveindpakning til en fast pris, kan ikke få Google Analytics e-commerce til at fungere, osv.  Listen er faktiske temmelig lange.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at hører fra dig igen om du er stædig godt tilfreds med Virtuemart.

Mvh, Wendy
PonyParadise.dk

Fra Fredensborg
Tilmeldt 3. Aug 08
Skrevet kl. 19:01

Oops - my earlier message was written to Christina Wetterberg from GavePakkeriet.dk.

Wendy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Wendy PonyParadise.dk:

Jeg har haft en dele frustrationer med VirtueMart, og er nu usikker om jeg skal lægge flere penge i den eller skift ud til et eller andet hosted system. For eks., ordre bekræftelse kan ikke vise æ, å og ø, faktura regner linje priser uden moms og forvirrer kunderne totalt, kan ikke få en ønskeliste funktion til at fungere, brugerne har det svært med at oprette og bruge en log-on (fejl beskeder er ikke eksisterende eller umuligt at forstå), kan ikke tilføj mulighed for gaveindpakning til en fast pris, kan ikke få Google Analytics e-commerce til at fungere, osv.  Listen er faktiske temmelig lange.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at hører fra dig igen om du er stædig godt tilfreds med Virtuemart.

Hej Wendy,

Jeg er stadigvæk tilfreds med VirtueMart, men det kræver lidt teknisk snilde at få det til at fungere optimalt. Jeg ville personligt ikke skifte, det koster og ens side kommer nemt til at ligne ALLE de andres.

Med hensyn til de ting der driller, så kan jeg varmt anbefale Rasmus Damberg, han gør sig i Joomla og VirtueMart, og han hjalp os med et par småproblemer i løbet af ingen tid. Kan man ordne tingene selv, er det jo fedest, men nogen gange er det nemmest bare at lade andre gøre det sure arbejde :o)

Han kan kontaktes her: info@dambergs.dk

Håber det var svar nok, ellers så skriv igen.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 3. Aug 08
Skrevet kl. 14:32

Hej Christina

Ved du hvad jeg skulle kunne for at laver ting selv på Virtuemart? Jeg er den type der kan gå ind i administrator og opdatere, men ikke meget mere. Skal jeg "bare" lære database (eks. MySQL) ftp, og PHP?  Eller HTML?) Jeg tænker på at bruge nogle af de stille måneder der kommer nu til at prøver at være lidt mere dygtig på den tekniske side.  Hvor skal jeg start?

mvh, Wendy
PonyParadise.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:45

"Jeg ved godt at Joomla har rigtigt mange extensions og moduler, men jeg ser stadigt Joomla's hovedformål som værende et web-cms hvor man dynamisk kan ændre tekstuelle stykker indhold. Så er der template delen, som ofte kræver en mere eller mindre go' PHP programmør, derfor mener jeg ikke det er en del af Joomla's styrke - der er for meget "kode" i templaten."

Hvis vi taler om Joomla som værktøj for helt grønne webmasters, der ønsker et CMS, så er jeg enig i at systemet har visse begrænsninger. Hvis vi taler om Joomla som del af paletten for et reklamebureau el. lignende, så er ovenstående i mine øjne intet problem. Det er relativt let selv at udvikle nye moduler til Joomla hvis man snakker php, og på den vis kan man ret hurtigt få det man ønsker, ved kun at programmere ét modul, fremfor at skulle starte forfra med hele kildekoden i et "selvproduceret" CMS.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:05

hztrading:

Så er der template delen, som ofte kræver en mere eller mindre go' PHP programmør, derfor mener jeg ikke det er en del af Joomla's styrke - der er for meget "kode" i templaten."

Det er noget sludder!

Joomlas template engine er noget af det bedste jeg har set på markedet, og det er minimalt PHP det kræves for at implementere sit eget design! Der skal nogle få tags på udvalgte steder, det er altså MEGET få linier vi snakker om. De få linier der kræves er der endda lavet adskillige værktøjer der kan klare for di til både Dreamweaver og NVU og sikkert også andre editors.

Resten er ren HTML og CSS og det er der ingen programmering i.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:10

Vil lige indskyde at det ikke er mig der har skrevet ovenstående. Det var et citat jeg selv havde citeret ;-)

Bare for lige at understrege at vi er enige gweb.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Hej Wendy,

Det er svært at sige hvad du skal kunne, for selvom du siger, at du ikke kan meget mere end at opdatere, så kan det jo sagtens være, at du kan mere end du tror. Mit forhold til computere har altid været meget intuitivt, jeg prøver mig ad, velvidende at der altdi er en fortryd knap i nærheden Smile . Jeg har lært systemet at kende uden at vide nogetsomhelst om at sætte hjemmesider op. Jeg har læst instrukserne, fundet hjælp på Jommlas og VirtueMarts fora, samt dette. Jeg er faktisk, ved bare at prøve og undersøge de forskellige funktioner, blevet bedre til VirtueMart end min mand, der bl.a. også har en netbutik Big Smile . Han har ellers fra start af gerne ville hjælpe, men det lærer jeg jo ikke noget af, vel?

Så mit råd, prøv dig frem, rod lidt rundt i systemet og lær det bedre at kende.

Med hensyn til at lære de forskellige systemer, så kan det bestemt heller aldrig skade, viden er magt og viden er muligheden for at blive bedre til det man gør, man kan aldrig blive for klog på sit speciale.

Føler du stadigvæk at det driller, så foreslår jeg som før, at du får en professionel med på råd, måske er der evt. nogle kurser hvor du kan få hjælp til en allerede opstartet Joomla hjemmeside. Prøv at spørge herinde, jeg er sikker på at du godt kan få et lynkursus i din egen hjemmeside.

God fornøjelse, og husk øvelse gør mester og der er altid en fortryd knap i nærheden Wink .

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)