Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skabelon til katalog?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal lave et katalog, findes der så nogle standard skabeloner man kan downloade/købe et sted og selv udfylde?

Vi overvejer at få lavet et katalog og hvis man fx kunne vælge nogle standard sider og selv fylde fotos, tekster, priser osv. ind i nogen felter der var lavet i forvejen, kunne det jo være lidt smart og spare tid/penge.. Vi skal alligevel skrive tekster osv. selv, eller bruge de tekster vi i forvejen har på vores hjemmeside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:30

Godt råd om IDENTITET FOR DIN VIRKSOMHED
Det bedste er, hvis der er en rød tråd i alt det der kommer ud fra virksomheden. Det man gerne vil kommunikere ud til forbrugeren
skal være tydeligt i alt hvad virksomheden gør og skriver.

Hvis man eksempelvis har en et produkt, der signaler høj værdi, god kvalitet, så er det uheldigt at have en utidssvarende hjemmeside eller katalog som ikke til svarer værdien af produktet. Selv om det kan være nemt at få et "standard katalog" og lave det hele selv, en sen nattetime måske med ugennemarbejdede tekster og dårlige billeder, så kan det i sidste ende vise sig at være en meget dårlig ide.

-

Vi laver målrettet grafisk design, der går ind under huden, fanger modtagerens blik og interesse og synliggør jeres særegne præg
og kunde/brugerfordele. Vi er eks. i at følge projekterne helt til dørs, klappet og klart til tiden.

MVH
Ann

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:51

Hej Ann,

Jeg har absolut ikke tænkt mig at lave det hele selv "en sen nattetime med uigennemarbejdede tekster og dårlige billeder"..
Synes du fx vores hjemmeside er sådan? For det vil jeg da være meget ked af at høre.
Vi har selv skrevet alle tekster ved produkterne og taget billederne, men har selvfølgelig haft professionelle til at sætte det hele op, så det blev ensartet og pænt på alle sider.

Jeg har tænkt mig selv at skrive teksterne, fordi et reklamebureau ikke vil kunne skrive dem.. når man sælger emballage er det meget tekniske specifikationer, fx formater, kvalitetsbetegnelser, priser og lign., som et reklamebureau ikke vil kunne skrive.. Jo, hvis de fik alle oplysningerne fra os, men så kunne vi jo lige så godt selv skrive det ind.

Vi har rigtig, rigtig mange varenumre, og mange gange er det ens produkter i forskellig farve/størrelse, så at sætte en udensforstående til at lave det, ville være helt vildt dumt.. Hvad ville du fx fremhæve, hvis du skulle skrive om en boblekuvert? Kvaliteten af papiret, boblernes størrelse, miljøvenlighed, evt. tryk, leveringstid? Jeg ved, hvad der skal fremhæves, for jeg ved, hvad kunderne ønsker, da det er mig der plejer at tale med dem.

Jeg søger en skabelon vi kan lægge det ind i, så det bliver ensartet i hele kataloget og så vil jeg lade et reklamebureau sætte farver på og lave evt. indledning eller andre opsætninger. Og så vil vi finde en måde selv at lave alle produktsiderne på, det vil være langt det nemmeste og pæneste.
Og selvfølgelig skulle teksterne kigges igennem af en udenforstående bag efter.

Desuden, lad os sige vi har 500-600 varenumre.. hvis vi skulle lade et bureau tage fotos af alle produkter + skrive alle produkttekster, i stedet for at bruge det materiale vi allerede har til hjemmesiden, ville det blive megadyrt og tidskrævende!

Når man laver hjemmeside kan man jo købe standardløsninger, vi bruger fx sitedream, som er blevet tilpasset vores ønsker, men vi lægger selv nye produkter ind på siden og skriver priser, størrelser, tekster osv.. Og det er lidt det samme jeg søger, bare i katalog form.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Aug 07
Skrevet kl. 11:01

Hej Nina

Det var ikke for at lyde negativ - ville bare give et godt råd!!

MVH
Ann

PS: Jeres hjemmeside er fin og ganske brugervenlig.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Skrevet kl. 15:22

Hej nu kender jeg ingen skabelon du kan bruge. Men jeg har hørt godt om www.hesehus.dk, de har speciale i udarbejdelse af e-katalog ud fra eksisterende data på hjemmesider og ERP systemer. Måske var det noget.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:40

singleton:

Hej nu kender jeg ingen skabelon du kan bruge. Men jeg har hørt godt om www.hesehus.dk, de har speciale i udarbejdelse af e-katalog ud fra eksisterende data på hjemmesider og ERP systemer. Måske var det noget.

Tak for linket, men det er nu mere et fysisk katalog jeg er ude efter - og samme i pdf form så folk selv kan downloade det fra vores hjemmeside.
Og jeg er ikke sikker på, at det vil kunne arbejde sammen med det program vi har i forvejen (sitedream).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)