Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor søger jeg venture-kapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har på nuværende tidspunkt et velfungerende softwareprodukt til web-præsentation af data som anvendes af min tidligere arbejdsplads (hvor det også er delvis udviklet - men jeg har sikret mig alle rettigheder til det, de må anvende det gratis til gengæld). Derudover er en amerikansk virksomhed ved at evaluere produktet. Eftersom jeg er ene om ideen og arbejder ved siden af har jeg dog svært ved at finde tid til den nødvendige videreudvikling af produktet og til markedsføring.

Jeg har derfor besluttet mig for at søge venturekapital for at realisere min forretningside. Pengene skal først og fremmest gå til at aflønne mig i en opstartsperiode (min økonomiske situation er, at jeg desværre ikke kan undvære måske 1 års løn - terminen skal jo betales). Derudover skal jeg måske have hjælp med salgsarbejde.

Har I forslag til hvor jeg kan søge kapital til en ide med denne profil? Jeg har allerede fundet dvca.dk, men kender I andre? Derudover er jeg i tvivl om hvor stor en del af den økonomiske risiko venturekapitalister er interessede i at tage (men det kommer måske an på en vurdering af ideen)?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:19

Det er ikke sikkert det er et traditionelt venture selskab du har brug for - msåek er det mere en "business angel". Dels lyder det ikke somom det er de helt store beløb du i første omgang skal bruge, og dels kunne det meget vel være en god ide med noget professionel sparring i opstarten, når du er helt alene.

Måden jeg selv tiltrækker kapital er gennem mit netværk og gode navn - og det har taget mange år at opbygge. Jeg ved faktisk ike helt hvor man skal starte hvis man starter fra bunden ...

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:40

Jeg har haft gode erfaringer med Idea House, de jeg hjælper alt fra rådgivning i forbindelse med opstart opstart til anskaffelse af investorer. Prøv at tage en kontakt til dem. De er meget behjælpelige og er en non-profit organisation.

http://www.idea-house.dk/

Singleton

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)