Hej Håber på lidt hjælp fra Jer aminoer. Tingene er desværre drejet den forkerte vej i mit liv og min kone og min´s økonomi ligger total i ruiner. Vi skylder nu ca 450.000 kr. væk (200 til banken 250 til 6 forbrugslån virks.).... 2 virksomheder og langtids sygdom har gjort at jeg føler mig presset langt langt op i et hjørne og føler jeg knapt kan trække vejret. Min kone er begyndt at arb. igen (dejligt) men med mange lån forskellige steder, kvæler de mrd betalinger os ganske enkelt. Min kone får cirka 16000 kr og jeg selv 22000 kr. trods jeg er under udd. Jeg ville INTET have i mod at droppe udd. og arbejde røven ud af bukserne, men det er begrænset hvad jeg kan få mere ved at gøre det, og mine muligheder som udlært om 2 år, er meget størrer. Men problemet er også at jeg ikke kan få lagt lånene sammen så afdraget pr måned bliver mindre, det skyldes min SU samt min kones lave løn. Jeg er mere end villig til at betale ALLE penge tilbage men lige nu har jeg svært nok ved at overleve. I banken er hjælpen lukket og har prøvet et par andre men uden held (forstår den godt). Derfor vil jeg høre om jeg kan blive erklæret personlig konkurs og genoptage betalingen når jeg har skabt "luft". Hvad skal der til og hvad gør jeg? Jeg kan komme med tonsvis af undskyldninger, faktum er at det er min egen skyld og det gæld her BARE skal væk. Men jeg må også se i øjnene at jeg ikke kan klare situationen mere. Jeg kan knibe mig selv 100 gange i armen og stadig ikke fatte jeg er kommet så langt ud.
Der skal sige at jeg aldrig har været i RKI, betaler altid regningerne, men det hoper sig op og bliver svære med tiden. Jeg vil skyde på, at de sidste 70000 kr. er blevet brugt til at betale andre lån, så det er en MEGET ond cirkel jeg er havnet i :( Glæder mig til Jeres hjælp
Hilsen den ulykkelige
|
Det lyder som en rigtig kedelig situation I er havnet i, men det er trods alt godt at du har erkendt tingenes rette sammenhæng, og ikke forsøger at løbe for dit ansvar. Det er en god start.
Der findes gode rådgivere, som er eksperter i at rette op på situationer som jeres. Det er ikke let, og det bliver sikkert hårdt, men det er bestemt muligt.
Jeg håber i alle fald I finder en løsning. Jeg har selv været nede med over ½ million for mange år siden, så jeg ved hvor stressende det er, men tro mig, hvis I knokler på og får den rette rådgivning, så kan man godt komme ovenpå igen.
Og prøv så at fokusere på de positive ting i jeres liv. Det er trods alt bare penge :)